استراتژی سه گانه اتاق برای پیشبرد اهداف اقتصادی

خوانساری اعلام کرد بنا داریم در دوره نهم اتاق، سه استرتژی "گسترش نفوذ در تصمیم گیری های اقتصادی قوا"، "تمرکز بر کشورهای همسایه " و " نتیجه محور شدن فرایندها در اتاق" را دنبال کنیم

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز مسعود خوانساری در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته علی رغم همه مشکلات رتبه رقابت پذیری را 20 پله کاهش دادیم. 

وی از طراحی استراتژی سه گانه  برای پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در اتاق خبر داد و گفت: بنا داریم در دوره نهم اتاق، سه استرتژی "گسترش نفوذ در تصمیم گیری های اقتصادی قوا"، "تمرکز بر کشورهای همسایه " و " نتیجه محور شدن فرایندها در اتاق" را دنبال کنیم. 

وی بیان داشت سال گذشته عمده انرژی اتاق به جای مشارکت در تصمیم سازی ها و سیاستگذاریها، در حال عکس العمل نشان دادن به تصمیم گیریای خلق الساعه بود، تلاش داریم این شرایط تغییر کند.

خوانساری در مورد دخالت در قیمت گذاریها هشدار داد و گفت: بخش تولید علاوه بر فشارهای تحریمی، بنگاه ها در داخل کشور با فشارهای مالیاتی و تامین اجتماعی نیز در سال جاری روبرو هستند. ادامه روند فعلی دذ قیمت گذاری نتیجه ای جز احتکار به دنبال نخواهد داشت.

وی از احتمال تعطیلی بخشی از بنگاه ها به دلیل تحریم ها و کم شدن تقاضا خبر داد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر مسایل اقتصادی قابل تقدیر و تشکر است؛ ایشان بسیاری از مطالبات ما را در حوزه حمایت و معیشت مردم را مطرح کردند.

مسعود خوانساری با اشاره به ظرفیت های بالای کشور برای توسعه اقتصادی،اظهار داشت: چالش تحریم با اتکا به مردم و بخش خصوصی قابلیت  تبدیل به فرصت را دارد، مسئولیت سخت تری برای عبور از بحان برعهده دارد. 

خوانساری ادامه داد: اصلاح فضای کسب و کار باید اولویت اول دولت و سران قوا قرار بگیرد، تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم. وی با تشریح عملکرد اتاق بازرگانی در دوره هشتم اظهار داشت: اقدامات خوبی در دوره هشتم به ویژه بعد از برجام انجام شد و اگر تحریم های اخیر نبود، موفقیت های بزرگی به دست می آوردیم.

به گفته رییس اتاق بازرگانی تهران تعداد اعضای اتاق در دوره گذشته از ١٤ هزار نفر به ١٨ هزار نفر رسیده و اعتماد بین فعالان اقتصادی و اتاق به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز در ادامه این نشست  هیات نمایندگان در خصوص کمیسیون های تخصصی رایزنی کردند،  خوانساری اعلام کرد کمیسیون ها بعنوان سخنگوی اتاق باید صدای واحد بخش خصوصی باشند.

کد خبر 28053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =