هدایت درست منابع با اصلاح قانون مالیات مستقیم

فرهاد دژپسند در حاشیه هشتادو پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اقدامات حاكميتي لازم جهت ايجاد بازار متشكل ارز انجام شده است

فرهاد دژپسند در  حاشیه هشتادو پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اقدامات حاكميتي لازم جهت ايجاد بازار متشكل ارز انجام شده است.  

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز فرهاد دژپسند در ادامه اظهار داشت:  تمام اقدامات حقوقي و مقرراتي و اقداماتي كه بايد توسط حاكميت انجام مي شد، در  رابطه با بازار متشکل ارزی انجام شده است و كارهاي ديگر مسائل شركتي است كه در مسیر اجرا قرار دارد. 

وي اعلام کرد:  وعده وزارت اقتصاد در مورد تشکیل بازار متشکل ارزی محقق شده است. 

وزير اقتصاد درباره زمان اجراي حذف صفر از پول ملي نيز گفت: اين پيشنهاد در مسير كارشناسي است و دولت درباره آن تصميم خواهد گرفت؛  این موضوع تنها حذف صفر نيست بلكه الزاماتي دارد و بايد پيش بيني هاي لازم و جزييات ساختاري آن بررسی شود تا در آینده درگیر مسائل حقوقي و قضايي نشویم. 

وي همچنين از اصلاح قانون ماليات مستقيم خبر داد و افزود: در این حوزه لازم است به گونه اي رفتار شود تا انگيزه هاي منفي ايجاد نشود متاسفانه فعاليت هاي اختلال زاي فراواني در کشور داريم كه جاذبه هاي منفي ايجاد مي کنند و منابع را به سمت خود مي کشد. دژپسند اذعان داشت: وضع ماليات موثر مانع از جاذبه های منفی می شود. 

وي همچنين با رد اختلاف آمار بازگشت ارز صادراتي وزارت اقتصاد با بانك مركزي گفت: آمارها به زمان اعلام آن بستگي دارد و اختلافي در میان نيست بلکه ممکن است به دلیل تفاوت در آمار صادراتی دیروز با امروز باشد. 

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، آخرین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بررسی پیش نویس آیین نامه تسهیل و رفع موانع تولید،  موضوع ماده الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور،  مصوب 1397 در دستور جلسه قرار گرفت.

کد خبر 28055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =