فراخوان وزارت صنعت برای تعمیق داخلی‌سازی قطعات صنعتی

تسریع در تامین سرمایه مورد نیاز صنعت قطعه سازی و خودروسازی با محوریت رفع تعهدات ارزی و تسهیل تزریق نقدینگی به این صنعت با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن وتجارت مورد بررسی قرار گرفت

تسریع در تامین سرمایه مورد نیاز صنعت قطعه سازی و خودروسازی با محوریت رفع تعهدات ارزی و تسهیل تزریق نقدینگی به این صنعت با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن وتجارت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شاتا، در این نشست که نمایندگانی از انجمن ها و تشکل های صنعت قطعه سازی و خودرو سازی و همچنین تعدادی از قطعه سازان مطرح کشورمان حضور داشتند، دغدغه های اصلی این صنعت همچون افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکل تامین مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان، تسریع در تزریق قطعات مورد نیاز به خودرو سازان و توسعه ساخت داخل قطعات خودرو به بحث گذاشته شد و تصمیاتی در راستای تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز قطعه سازان از سوی بانک مرکزی و تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت اتخاذ شد.

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به سیاست های وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای برون رفت از شرایط کنونی و تسهیل ورود مواد اولیه مورد نیاز صنایع به کشور خاطر نشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که با همدلی و هم افزایی سعی در رفع مشکلات پیش رو داشته و کمتر به مسایل حاشیه ای توجه کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صیانت از زنجیره تولید در صنعت خودرو را در گرو همکاری قطعه سازان و خودرو سازان توصیف‌ کرد و افزود: توجه به داخلی سازی صنعت قطعه سازی از جمله نکات کلیدی است که در عبور ایران از شرایط تحریمی بسیار راهگشا است.

مقیمی با اشاره به فراخوان وزارت صنعت ، معدن وتجارت برای تعمیق داخلی‌سازی قطعات خودرو خاطر نشان کرد: پروژ‌ه‌های متعددی برای تعمیق داخلی سازی قطعات خودرو در دستور کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفته است و طی چند ماه پایانی سال 97 و ابتدای سال 98 نیز با تعمیق داخلی‌سازی قطعات حدود80 میلیون دلار کاهش ارزبری واردات قطعات را شاهد بوده‌ایم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت به ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در ساپکو و سازه گستر سایر استان ها اشاره و خاطر نشان کرد: از همه افرادی که توانایی ساخت داخل قطعات در همه صنایع، از صنایع غذایی گرفته تا صنایع دارویی، لوازم خانگی و ... را دارند دعوت کرده‌ و آماده هستیم تا همه حمایت‌های دولتی را روی این موضوع متمرکز کنیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری رفع تعهدات ارزی قطعه سازان خاطر نشان کرد: در جلسات مستمر با بانک مرکزی موضوع تخصیص ارز مورد نیاز صنایع پیگیری می شود.

وی در خصوص تخصیص 844 میلیون دلار تسهیلات ارزی که از سال 97 باقی مانده است نیز توضیح داد: مذاکرات متعددی با بانک مرکزی صورت گرفته و توافقات خوبی نیز انجام شده است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پایان خواستار تسریع در اختصاص تسهیلات مورد نیاز قطعه سازان شد و گفت: با تزریق نقدینگی به این صنعت علاوه برتکمیل بخش عمده ای از خودروهای ناقص، خودروهای بیشتری تجاری و وارد بازار خواهد شد.

کد خبر 28066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =