تشکیل کارگروه هماهنگی ساخت داخل

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : جهت تسریع، هماهنگی و هم افزایی بیشتر در سطح وزارت کارگروه « هماهنگی ساخت داخل» تشکیل می شود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : جهت تسریع، هماهنگی و هم افزایی بیشتر در سطح وزارت کارگروه « هماهنگی ساخت داخل» تشکیل می شود.

به گزارش شاتا، زرندی در کمیته هماهنگی صنعت که با حضور معاونین وزارتخانه برگزارشد، گفت: جهت انسجام و عدم موازی کاری، باید در موضوع توسعه و تعمیق ساخت داخل تمرکزانجام شود و با تشکیل این کارگروه در معاونت امور صنایع، شاهد سرعت گرفتن این پروژه خواهیم بود.

وی گفت: «سامانه نیاز» بزودی راه اندازی می شود و همه دستگاه ها، واحدهای تولیدی و شرکت ها، نیازهای وارداتی که هم اکنون در کشور تولید نمی شود را اعلام و شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و تحقیقاتی و سرمایه گذاران برای تولید وارد عمل می شوند.

معاون طرح و برنامه همچنین گفت: هدف گذاری های وزارتخانه به تفکیک، برای همه استان ها ابلاغ شده است.

وی افزود: امسال تغییراتی را درشاخص های استان ها اعمال کردیم و مسیر کار استانها را با توجه به رونق تولید در نظر گرفتیم.

در این جلسه قبادیان معاون آموزش ،پژوهش و فناوری گفت: موضوع ساخت داخل، فرصت مناسبی برای مراکز پژوهشی ، علمی و شرکت های فناوری است.

وی گفت: طرح »تاپ» به دنبال ارتباط موثرتر صنعت با دانشگاه تهیه شده و با همکاری دانشگاه ها تولید برخی محصولات وارداتی را با اولویت ارزبری دنبال می کنیم.

صالحی نیا،مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در این نشست گفت: پتانسیل و ظرفیت های واحدهای فعال برای تولید برخی از کالاهای وارداتی شناسایی می شود.

مقیمی معاون امور صنایع نیز در این نشست تاکید کرد: قانون استفاده حداکثری از توان داخل در جهت توسعه و تعمیق ساخت داخل بسیار موثر است وباید با جدیت بیشتری اجرای آن دنبال شود.

وی گفت : در هر رشته فعالیت، به شناسایی قطعات و کالاهای وارداتی اقدام شده است.

در این نشست، صادق نجفی مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز گفت: سرعت در این اقدام بسیار اهمیت دارد تا تولید دچار وقفه نشود.

کد خبر 28160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =