هند به دنبال نفت ایران

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد هرچند هند فعلا از خرید نفت ایران به دلیل تحریم های آمریکا دست کشیده اما به زودی خرید نفت خود را آغاز خواهد کرد

یک روزنامه آمریکایی امروز در گزارشی اعلام کرد هرچند هند فعلا از خرید نفت ایران به دلیل تحریم های آمریکا دست کشیده اما به زودی خرید نفت خود را آغاز خواهد کرد.

JSN در این گزارش به نقل از یک مقام بلندپایه هندی می نویسد عند به هیچ وجه قصد ندارد موقعیت خرید نفت از ایران را از دست بدهد. این کشور دومین خریدار بزرگ نفت ایران بعد از چین است که 23.5 میلیون تن در سال 2018 از ایران نفت وارد کرده که این رقم 10 درصد کل تقاضای این کشور را تشکیل می دهد.

نفت ایران سال ها است که منتخب شرکت های پالایشی هندی است  چراکه برای خریداران این کشور ارزان تمام می شود و به علاوه از کیفیت بالایی نیز برخوردار است به علاوه این که ایران تا 90 روز اعتبار برای خریدار ایجاد می کند و تمام این موارد به نفع پالایشگران هندی است.

در عین حال با توجه به تحریم ها هند الان به دنبال فروشندگان دیگر است تا از تحریم ها تبعیت کند مقامات هندی می گویند فعلا تا یک سال آینده ذخایر کافی برای نفت داریم و باید به دنبال شرکای جدید و مطمئن برای جایگزینی ایران باشیم مثلا عربستان، عراق و کویت و آمریکا جزو این کشورها هستند اما واردات از ایران برای هند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در این بین برخی خبرها حکایت از آن دارد که هند به دنبال سرمایه گذاری در کشف و استخراج گاز در موزامبیک است و شرکت های دولتی در این زمینه پیشرو هستند و با سرمایه گذاری های گسترده نیز همراه است.

هند سومین مصرف کننده نفت در جهان است که 80 درصد از نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند. با افزایش قیمت نفت اقتصاد داخلی این کشور به شدت تحت الشعاع قرار می گیرد.

طبق گزارش موسسه پالایش نفت هتد، این کشور برای سال مالی جاری 111.9 میلیارد دلار برای واردات نفت در نظر گرفته که این رقم در سال قبل 87.8 میلیارد دلار بود.

در این بین مقامات هندی در هفته گذشته اعلام کردند که دولت جدید هند به دنبال برگزاری هر چه زودتر مذاکرات با ایران جهت احیای واردات نفت از این کشور و همچنین پرداخت بهای نفت ایران با استفاده از ارز روپیه جهت عبور از تحریم های آمریکا است.

دولت هند طی ۱۰ روز گذشته سه نشست داخلی برای بررسی راه‌های از سر گرفتن واردات نفت خام از ایران برگزار کرده است این در حالی است که پس از ۲ مه (۱۲ اردیبهشت) و پایان معافیت‌های تحریم ایران، هند تنها چند کشتی نفت خام از ایران دریافت کرده است.

کد خبر 28163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =