رشد ۸۰ درصدی صدور ضمانت نامه بانکی در شعبه تبریز

حسین حسین پور گفت: طی سه ماهه اول سال جاری شعبه تبریز بانک توسعه صادرات ایران، ۳۳۴ میلیون ریال، انواع ضمانت نامه برای صادرکنندگان صادر کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است

 رئیس شعبه تبریز بانک توسعه صادرات ایران درگفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز، گفت: پس از انقلاب اسلامی لزوم وجود سازمانی در کشور که بتواند کمبود یک نهاد مالی معتبر و موجه در بخش صادرات و واردات کشور را برطرف سازد، احساس می شد؛  با آغاز به کار بانک توسعه صادرات در سال 1371، به صورت هدفمند اقدام برای حمایت از صادرات کشور در دستور کار این بانک قرار گرفت.

 وی اظهار داشت: شعبه تبریز در سه ماهه نخست سال جاری 4880 میلیون ریال تسهیلات به مشتریان خود اعطا کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

 حسین پور افزود:  طی سه ماهه اول سال جاری این شعبه 334 میلیون ریال، انواع ضمانت نامه برای صادرکنندگان صادر کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد:شعبه بانک توسعه صادرات در تبریز با هماهنگی مدیران ستادی این بانک بر اساس هدف گذاری های مقرر، آماده تامین سرمایه درگردش کلیه صادرکنندگان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی است.

  حسین پور بیان داشت: فرایند عملکرد بانک توسعه صادرات در طول سال های گذشته نمایانگر این واقعیت است که بانک توانسته اعتماد و رضایت مشتریان را با ارائه خدمات با کیفیت در اسرع وقت جلب و علاوه بر این بانک توسعه صادرات توانسته جایگاه خود را در سطح بین المللی نیز پیدا کند.

 رئیس شعبه تبریز بانک توسعه صادرات بیان داشت: امکانات بالقوه تولید و صدور کالا در کشور می تواند با اتکا به خدمات مالی و جانبی بانک تخصصی توسعه صادرات ایران بالفعل درآمده و به جایگاه شایسته خود در بازارهای جهانی دست یابد.

 به گفته حسین پور بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، صادرات سال گذشته این استان بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده که  پیش بینی می شود تا پایان سال 98 به 3 میلیارد دلار برسد

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز شعبه بانک توسعه صادرات ایران در تبریز  در طرح های صادراتی شرکت های خاک چینی ایران و شیرین وطن، دو واحد تولیدی صنعتی بزرگ صادرات محور استان مشارکت داشته است.

 

 

 

 

کد خبر 28255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =