جبران کسری منابع صادرکنندگان با اهرم تامین مالی ریالی

رضا ساعدی فر گفتک بانک توسعه صادرات همه توان خود را برای جبران بخشی از کسری منابعی که به دلیل افزایش نرخ ارز، گریبانگیر تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور شده به کار می بندد.

رضا ساعدی فر در جمع صادرکنندگان حاضر در دومین همایش تامین مالی صادرات گفت: بانک توسعه صادرات ایران زیر نظر بانک مرکزی و تحت قوانینی که این بانک تعریف کرده تسهیلات و خدمات خود را به صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور ارائه می دهد.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات اعتبار سنجی را ملاک اعطای تسهیلات در بانک توسعه صادرات ایران عنوان کرد و گفت: به شعب بانک توسعه صادرات ابلاغ شده که برای شرکت های دارای صورت های مالی شفاف و رتبه اعتباری خوب، کمترین وثیقه در نظر گرفته شود.

 ساعدی فر یادآور شد: از ابتدای تاسیس بانک توسعه صادرات تا به امروز،  نه تنها ادعایی مبنی بر رقابت با سایر بانک های کشور نداشته ایم بلکه خود را مکمل بانک های دیگر، خصوصا بانک های تجاری می دانیم؛ فعالین اقتصادی کشور، به طور خاص صادرکنندگان می توانند از حمایت های بانک توسعه صادرات ایران برخوردار شوند.

وی در ادامه گفت: در سال های گذشته بانک توسعه صادرات،  صندوق توسعه ملی را به عنوان یکی از منابع تامین مالی در کنار خود داشته است و خوشبختانه سال گذشته در پی  ابلاغ  بسته حمایت از صادرات غیر نفتی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این منابع افزایش یافت وبانک توسعه صادرات موظف است منابع صندوق توسعه ملی را با منابع خود تلفیق کرده و با میانگین  نرخ 14.5- 14 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار دهد.

ساعدی فر اظهار امیدواری کرد درسال جاری نیز با کمک سازمان توسعه تجارت، منابع بانک را افزایش دهیم تا بتوانیم بخشی از کسری منابعی که به دلیل افزایش نرخ ارز، گریبانگیر تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور شده را جبران کنیم.

وی در مورد نحوه حمایت بانک توسعه صادرات از پروژه های صادراتی گفت: هر پروژه اقتصادی در کشور که توجیه اقتصادی و البته افزایش درآمد ارزی را به دنبال داشته باشد، می تواند مشمول استفاده از تسهیلات و خدمات بانک توسعه صادرات ایران قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز کمیته های اعتباری شعب، کمیته اعتباری مرکز و هیات مدیره، ارکان اصلی تصمیم گیری را در بانک توسعه صادرات ایران هستند و بانک توسعه صادرات ایران  اختیاراتی به شعب خود در سراسر کشور  تفویض کرده که کمیته های اعتباری شعب، بر اساس سطح این اختیارات تصمیم گیری می کنند.

ساعدی فر در اینباره توضیح داد: در موارد فراتر از اختیارات شعب، درخواست ها به کمیته اعتباری مرکز ارجاع داده می شود و پس از بررسی هریک از موارد، به آنها رسیدگی می شود و در صورتی که پرونده ای از سطح اختیارات کمیته اعتباری نیز فراتر بود به هیات مدیره ارجاع داده می شود؛ نهایتا در بالاترین رکن تصمیم گیری در بانک، به درخواست ها رسیدگی و پس از تصویب برای اجرا به شعب ابلاغ می شود.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران افزود: سه اداره تخصصی صادرات کالا، اداره خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و اداره نظارت و پیگیری وصول مطالبات که متناسب با سرفصل های تعریف شده به بررسی درخواست سرمایه در گردش صادرکنندگان، مطالعه طرح های خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری های داخل کشور و پیگیری روند وصول مطالبات می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، عصر روز یکشنبه شانزدهم تیرماه جاری در پنل پرسش و پاسخ دومین همایش تامین مالی ، بیمه و سرمایه گذاری در صادرات، کارشناسان نهادها و  سازمان های صادراتی کشور پاسخگوی سوالات صادرکنندگان در حوزه های مختلف صادراتی بودند

 

کد خبر 28263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =