توسعه اقتصاد هوشمند ضرورت كشور است

علی عبدالهی نیز در این نشست با اشاره به توجه ویژه وزارت اقتصاد به اقتصاد هوشمند، گفت: توسعه اقتصاد هوشمند یکی از موضوعات جدی است که در دستور کار وزارت اقتصاد قرارگرفته و به‌هیچ‌عنوان این مسئله شوآف نیست

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، نشست تخصصی «نقش فین تک در توسعه اقتصاد هوشمند؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه الکامپ با حضور امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، مهندس سید قاسم نعمتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، خانم حسینی مشاور کسب‌وکار و نویسنده کتاب اکوسیستم کارآفرینی و علی عبدالهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد، برگزار شد.

امیر هامونی با اشاره به نقش شرکت‌های فین تک در اقتصاد گفت: فین تک‌ها در ایجاد اطلاعات موردنیاز سازمان‌های بالادستی نقش مؤثری دارند و درزمینهٔ بانکداری، صنعت بیمه و بازار سرمایه و درنهایت صنعت مالی تأثیرات بزرگی دارند.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با تأکید بر اهمیت اطلاعات باز در توسعه کسب‌وکارهای نوین، افزود: بحث دیتای باز (Open data) و بحث محرمانگی اطلاعات از موضوعات مهم است که با رفع چالش‌ها در حوزه فین تک، توسعه با سرعت انجام خواهد شد.

علی عبدالهی نیز در این نشست با اشاره به توجه ویژه وزارت اقتصاد به اقتصاد هوشمند، گفت: توسعه اقتصاد هوشمند یکی از موضوعات جدی است که در دستور کار وزارت اقتصاد قرارگرفته و به‌هیچ‌عنوان این مسئله شوآف نیست.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد با اشاره به تغییراتی که فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیاء، رمز ارزها و هویت دیجیتال در صنایع مالی و زندگی مردم ایجاد کرده است، افزود: بایستی محوریت توسعه کسب ‌وکارهای نوین به سمت شکل دهی اقتصاد هوشمند باشد.

وی افزود: مسیر توسعه فناوری اطلاعات در کشور از بخشی دیگر صرفاً از طریق کسب‌وکارهای نوین صورت می‌گیرد و در حوزه خدمات مالی و بانکی فین تک‌ها این وظیفه را بر عهده دارند.

عبدالهی با تأکید بر لزوم حرکت فین تک‌ها در چارچوب قوانین کشور، گفت: دیدگاه وزارت اقتصاد در حوزه فین تک ها، تسهیل گری و بسترسازی است و نه محدود کننده و باید اجازه دهیم روندی که در جهان انجام‌گرفته در ایران نیز همین مسیر طی شود.

سید قاسم نعمتی نیز در ادامه نشست، با تأکید بر اینکه فناوری بلاک چین و سایر فناوری‌ها ابزاری برای کمک به مردم و حاکمیت است که باید نگاه درستی به آن داشت، گفت: نیازمندی‌ها باید به‌صورت هوشمند شناسایی شود و در جهت رفع آنان از فناوری‌ها و سیستم‌ها که ترکیبی از انسان و ماشین است، استفاده شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی تأکید کرد: بیمه مرکزی کسب‌وکارهای بیمه‌ای نوین را مزاحم نمی‌داند و از آن‌ها حمایت خواهد کرد و در همین زمینه در حال مقررات زدایی است.

خانم حسینی نیز با تأکید بر اینکه مردم باید از یک چرخه استفاده کنند تا اقتصاد شکل بگیرد و توسعه پیدا کند، اظهار داشت: کسب‌وکارهای جدید بر هم زننده اقتصاد سنتی و کسب‌وکارهای قدیمی است، اما این کسب‌وکارها توسعه اقتصادی و افزایش بهره‌وری و درعین‌حال افزایش اشتغال را به دنبال دارد.

وی افزود: فین تک‌ها در پنج دسته اصلی یعنی فعالیت در حوزه واسطه‌گری، پشتیبانی، خدمات بیمه، مشاوره و سرویس‌های پرداخت خرد مانند کیف پول است.

وی تحول و باور آفرینی با اشاره به اینکه بازار فین تک یک واقعیت است که قابلیت تحقق دارد، تصریح کرد: اعتقاددارم استارت آپ‌ها راه خود را پیدا می‌کنند و چالش‌ها برای آن‌ها متوقف کننده نیست؛ اما باید سرعت قانون‌گذاری در کشور افزایش یابد تا در حوزه کسب‌وکارهای نوین تسهیل گری انجام شود.

کد خبر 28298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =