قاچاق دام از غرب کشور ازسر گرفته شد

ملکی گفت: مقداری دام در حال خروج از غرب کشور است که با استمرار این روند، شاهد نوسان قیمت در بازار داخل خواهیم بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بازار گوشت گوسفندی در رکود کامل به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به کاهش توان خرید مردم، قیمت بالای گوشت گوسفندی و اختصاص بخشی از درآمد خانوار‌ها در ایام پایانی شهریور به خرید لوازم التحریر، تقاضایی برای خرید گوشت گوسفندی در بازار وجود ندارد.

وی از کاهش ۵ هزار تومانی قیمت گوشت طی چند هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۱ تا ۹۲ هزار تومان به مغازه دار و ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

ملکی قیمت گوشت در بازار را پیش بینی کرد و افزود: براساس اطلاعات رسیده به ما، مقداری دام در حال خروج از غرب کشور است که با استمرار این روند، شاهد نوسان قیمت در بازار داخل خواهیم بود، اما در صورتی که همانند ماه‌های قبل از این ماه جلوگیری شود، روند نزولی قیمت در بازار استمرار می‌یابد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: در شرایط فعلی که ایام و اعیاد خاصی پیش رو نیست، از این رو دامداران امتناعی در عرضه دام به امید افزایش قیمت ندارند، اما اگر موضوع قاچاق دام ادامه دار شود، همین موضوع بهانه‌ای برای افزایش قیمت و امتناع دامداران در عرضه می‌شود.

به گفته وی، با توجه به آنکه تقاضا برای خرید دام زنده در اربعین حسینی همانند دهه اول محرم و عید قربان نیست، بنابراین نوسان خاصی در این روز متصور نیستیم.

ملکی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در ماه‌های اخیر هر کیلو دام زنده با نرخ ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شد.

این مقام مسئول عرضه دام با نرخ ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان درب دامداری را تکذیب کرد و افزود: اگرچه قیمت دام نسبت به ماه‌های اخیر کاهش داشته است، اما هرگز چنین نرخ‌هایی را تایید نمی‌کنم.

وی در پایان با بیان اینکه صادرات دام در ازای واردات منجر به برهم زدن تعادل بازار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به آنکه سیاست صادرات در ازای واردات سال گذشته تنها زمینه را برای رانت و فساد در کشور ایجاد کرد، از این رو برخی افراد به دلیل منافع خود به دنبال صادرات هستند، در حالیکه با ثبات نرخ دلار انگیزه برای قاچاق دام وجود ندارد.

 

کد خبر 30720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =