کدخبر : 30772
سرویس : تولید و صادرات
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۸/۷/۱۷ - ۱۱:۵۰
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی خبر داد
راه اندازی نرم افزار راهنمای تجارت
مدرس خیابانی از راه اندازی نرم افزار راهنمای تجارت در راستای استفاده از ظرفیت‌های صادرات و واردات کشور‌های مختلف و همسایه خبر داد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ حسین مدرس خیابانی، عصر دیروز در نشست با مدیران روابط عمومی بخش‌های بازرگانی وزارت صمت با اشاره به اهمیت روابط عمومی در دستگاه‌های ستادی گفت: فضای کشور با قبل متفاوت شده است، امروز فضای رسانه‌ای کشور و دنیا به سمتی رفته است که معنای واقعی روابط عمومی اهمیت پیدا کرده است و نه تنها با حراست برابری پیدا می‌کند بلکه از بسیاری از ارکان دیگر بالاتر است.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی حوزه بازرگانی وزارت صنعت افزود: اگر اطلاع رسانی خوب و به موقع انجام نشود شایعات جایگزین اخبار موثق خواهد شد. فضای رسانه‌ای و فضای عمومی کشور، فارغ از اینکه مدیر ارشد چه دیدگاهی نسبت به رسانه دارد فضای تعاملی است.

مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در حوزه بازرگانی به دلیل برخی ابهامات گفت: به دلیل ابهامات جدید در حوزه تمرکز بازرگانی و رسالت و ماموریت‌هایی که ما در حوزه تنظیم بازار و معیشت مردم داریم و همچنین پرچم‌های بزرگی که بلند کرده ایم همچون توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه تجارت الکترونیک، نیاز به اطلاع رسانی بیشتر احساس می‌شود. همچنین با اطلاع رسانی می‌توان اجماع سازی و مطالبات را به مطالبه عمومی تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: خواسته‌ها وقتی اطلاع رسانی شود قابل پیگیری است و حلقه‌های بهتری از خود منتشر و بازخورد بهتری را به همراه خواهد آورد.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه باید در بخش روابط عمومی افرادی که نخبه هستند و مهارت‌های ارتباطی با مردم دارند در راس قرار بگیرند، توضیح داد: افراد شاغل در روابط عمومی‌ها باید نقش یک سخنگو برای سازمان را داشته باشند، باید علاقه‌مند به این حوزه باشند و سواد رسانه‌ای ومهارت‌های نگارشی و ارتباطی داشته باشد.

مدرس خیابانی توضیح داد: درباره موضوعات مهم که دغدغه مردم است باید پاسخگو باشیم یا آن‌ها را پیشگیری کنیم. ما باید از ظرفیت‌های مختلف برای پاسخ به مطالبات مردم به کرات استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در بخش دیگری از صحبت هایش خواستار تشکیل واحد ارتباط مردمی در بخش‌های مختلف شد تا به این وسیله مطالبات مردم پی گیری و اطلاع رسانی شود.

مدرس خیابانی همچین از راه اندازی اپلیکشین راهنمای تجارت در آینده نزدیک خبرداد که در آن همه توانمندی‌های کشور‌های همسایه و اطلاعات ویزای کالایی، پتانسیل صادرات و همچنین پتانسیل‌های واردات کشور‌های دیگر و رقبا در این اپلکیشن آورده شود.

وی همچنین از استقرار کیوسک‌های نظارت و رسیدگی به شکایات مردم در حوزه تجارت در ۳۱ استان خبر داد.

مدرس خیابانی خواستار بروزرسانی سایت‌های بخش مختلف حوزه تجارت و بازرگانی و همچنین تهیه مرام نامه و شیوه نامه برای روابط عمومی‌ها در حوزه تجارت و بازرگانی شد.

چاپ خبر