پیشگامی بانک توسعه صادرات در حمایت از صادرات محصولات های تک

سعید سرکار گفت: ظرفیت های صادراتی دانش بنیان، های تک و بالاخص نانو روز به روز افزایش پیدا می کند و حمایت های بانک توسعه صادرات، باعث جهش رشد صادراتی این بخش خواهد شد.

سعید سرکار  امروز بیست و یکم مهرماه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد فناوری نانو و بانک توسعه صادرات در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز گفت: پیشگامی بانک توسعه صادرات در حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه فناوری ارزشمند است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر ما شرکت های فناوری نانویی در کشور داریم که به بلوغ خوبی برای بروز ظرفیت های صادراتی رسیده اند؛ رقمی در حدود 100 میلیون دلار صادرات دانش بنیان داریم و پیش بینی می شود با حمایت های انجام شده از این حوزه این عدد به 100 میلیارد دلار در سال برسد.

سرکار تصریح کرد: با وجود ظرفیت های غنی یادشده، شرکت های دانش بنیان بنیه لازم را برای صادرات محصولات خود و بازگشت درآمدهایشان در بازه زمانی دراز مدت را ندارند و نیازمند حمایت نهادهای مالی توسعه ای همچون بانک توسعه صادرات هستند.

سعید سرکار  افزود: طی این تفاهم نامه خوشبختانه با همراهی بانک توسعه صادرات، زیرساخت لازم برای اعطای ضمانت نامه از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران نیز فراهم شد؛ ضمانت صندوق توسعه صادرات فوق العاده در افزایش توان صادراتی حوزه دانش بنیان موثر است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اعلام کرد: ظرفیت های صادراتی دانش بنیان، های تک و بالاخص نانو روز به روز افزایش پیدا می کند و حمایت های بانک توسعه صادرات،  باعث جهش رشد صادراتی این بخش  خواهد شد.

 سرکار یادآور شد: طبق هدف گذاری های انجام شده برای 1404 پیش بینی شد حجم صادرات محصولات نانو به یک میلیارد دلار در سال برسد؛ این هدف بدون همراهی نهادهای مالی محقق نمی شود.

 به گفته سعید سرکار نگاه ویژه، سازنده و رو به جلو به شرکت های دانش بنیان در ساختار مدیریتی بانک توسعه صادرات، امیدوار کننده است؛ آینده صادرات کشور در گرو رشد محصولات های تک است و این دیدگاهی است که بانک توسعه صادرات ایران آن را تایید می کند.

 سرکار بیان داشت: تفاهم نامه امضا شده بین بانک توسعه صادرات و ستاد نانو نماد همکاری بین یک نها مسئول توسعه یک فناوری نوظهور و یک بانک توسعه ای تخصصی صادرات است و قطعا می تواند برای تولید ثروت و ارتقا کشور در حوزه صادرات موثر باشد.

 مریم خورشیدی

 

 

 

کد خبر 30780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =