افزایش ۲۱ درصدی قدرت پول ملی

همتی اعلام کرد: قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافته است

به گزارش اگزیم نیوز عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی درفضای مجازی نوشت: نرخ ارز، که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند، از ۱۴۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۷ به ۱۱۳۰۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۸ رسید (۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی)

وی در این یادداشت با اشاره به اینکه امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یک سال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران، ازجانب آمریکا می‌گذرد، افزوده است: آن روز‌ها، پیش بینی یک سال بعد مشکل و تا حدی نگران کننده بود، اما آمریکا با تداوم یک سال فشار حداکثری به هدف اصلی اش که از هم فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو در آوردن ایران بود، نرسید.

همتی نافزود: تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، خصوصا اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد.

وی گفت: نهایتاَ، ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد (اقتصاد) غیر نفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

همتی تاکید کرده است: از حالا، تلاش‌ها در اقتصاد باید متمرکز شود بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکا بودجه دولت به نفت و ایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمد‌های نفتی و سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور.

کد خبر 30882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =