فعال سازی رمز پویا از سوی ۳۰ بانک/ تداوم ثبات نسبی در بازار ارز

به گزارش اگزیم نیوز به نقل روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: بیش از ۳۰ بانک فعال سازی رمز پویارا شروع کرده اند؛ به دلیل هوشمندنبودن برخی تلفن‌ها، اجباری کردن آن مقدور نیست.

عبدالناصر همتی در یادداشتی ضمن اشاره به فعالیت بانک‌ها در مورد رمز پویا، به مواردی از کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه بر عهده بانک هاست.

وی افزود: بانک‌ها اطلاع رسانی در خصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده اند و در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توأمان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به دلیل راحتی، ترجیح می‌دهند از رمز ایستا استفاده کنند.

همتی تاکید کرد: رمز ایستا بایستی به گونه‌ای غیرفعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمت نشود و البته تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و تلفن همراه مشتریان خود متصل نیستند.

رئیس شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی ایران در کنار اقدامات لازم پیشگیرانه، با رصد مرتب شبکه‌های اجتماعی و پایش درگاه‌های شبکه پرداخت کشور، و نیز تعامل با نهاد‌هایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر؛ تعداد زیادی سایت جعلی را بسته است.

همتی گفت: بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک راه اندازی کرده است، اما اتصال همه بانک‌ها به آن تا ابتدای دی زمان می‌خواهد و بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم را خواهد کرد.

 

تداوم ثبات در بازار ارز

 همتی همچنین در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: همان طور که بار‌ها تاکید کرده ام در شرایط تحریمی برخی عوامل سیاسی نیز در مقاطعی در نوسان نرخ ارزی تاثیر حداقلی دارند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی، هر کدام در حدودی می‌توانند بازار ارز را متاثر کنند، اما با اطلاع و شناختی که از توانایی ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم ثبات نسبی بازار ارز ادامه دار خواهد بود.

وی اضافه کرد: با سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، نقش صادرکنندگان غیر نفتی در تامین ارز سامانه نیما، واردات در مقابل صادرات، مدیریت و راهبری بانک مرکزی در کنترل بازار اسکناس ارز؛ تامین روان‌تر نیاز‌های وارداتی و منطقی‌تر شدن قیمت ارز را در بازار شاهد خواهیم بود.

همتی ادامه داد: بانک مرکزی تلاش کرده است به طور مرتب با نرخ مناسب بازار، از طریق صرافی‌های منتخب، امکان لازم را برای پاسخگویی به عرضه ارز‌های خانگی و صادراتی فراهم آورد که خرید خالص روزانه میلیون‌ها یورو از ارز عرضه شده خانواده‌ها و فعالان اقتصادی توسط بانک مرکزی ایران نتیجه تداوم این سیاست است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی افزوده است: آنچه تاکنون در خصوص تقویت ارزش پول ملی گفته ام، صرفا در مورد تاثیر مقاومت مردم و عملکرد یک سال اخیر در برابر فشار حداکثری بوده است و به هیچ وجه نافی آنچه که تحریم‌های ظالمانه بر ارزش پول ملی، سطح قیمت‌ها و فشار بر اقشار آسیب پذیر آورد، نیست.

کد خبر 30893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =