تمایل تجار اتحادیه اورسیا برای مراودات اقتصادی با ایران

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در همایش تجارت با اوراسیا از تمایل بازرگانان اتحادیه اوراسیا در تجارت با ایران خبر داد.

«ورونیکا نیکیشینا» وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در همایش تجارت با اوراسیا که در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: از زمانی که هنوز توافق نامه اوراسیا اجرا نشده بود، تجار به تجارت با ایران علاقه داشتند؛ چنانچه در سال ۲۰۱۸ که هنوز تعرفه‌ها را کاهش نداده بودیم، صادرات محصولات ایرانی به اتحادیه اورسیا ۲۷ درصد افزایش داشت.

او با اشاره به توافقنامه اورسیا و با بیان اینکه در زمان کمی به این توافق دسترسی پیدا کردیم، گفت: همین بازه زمانی سطح مناسبات اقتصادی خوبی فراهم می‌کند وذباید کار را به سمتی پیش ببریم که کشورها وارد بخش تجارت آزاد شوند.

این مقام در اتحادیه اوراسیا با بیان اینکه  مذاکرات آغاز شده و در وضعیت خوبی وجود دارد، اظهار کرد: توافق‌های لازم به صورت رسمی امضا شده و برای واردات محصولات ایرانی می‌توان مذاکره کرد.

او در بخش دیگری از صحبتهاي خود با اشاره به اینکه گمرک‌های کشورهای عضو اتحادیه اورسیا تعرفه‌های جدید را اعمال می‌کنند، خبر داد که از سفارت ایران نیز نامه‌ای دریافت شده که نشان می‌دهد این موضوع در ایران اجرا می‌شود.

بنابه اظهارات او، اکنون برای گواهی نامه مبدا مسائلی وجود دارد و در آینده نزدیک اطلاعات را در اختیار طرف ایرانی قرار خواهیم داد.

نیکیشینا در محوری بعدی سخنان خود با بیان اینکه اکنون ۳۴ منطقه مختلف عضو اتاق‌های بازرگانی ایران در زمینه گوهی نامه مبدا در حال فعالیت هستند، افزود: اینکه بتوانیم به صورت فیزیکی کاغذهای سربرگ دار را تبادل کنیم، برای ما اهمیت دارد تا مبدا کالا تعیین و تائید شود.

او همجنین با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات بین اتحادیه و تجار گفت: به جز کاهش تعرفه و کاهش قیمت‌ها در بخش های مختلف، مسائل دیگری وجود دارد که از نظر قانونی باید آن‌ها را آماده کنیم.

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر این موضوع نیز تاکید کرد که پس از سه سال می‌توان به تجارت آزاد دسترسی یافت.

کد خبر 32010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =