کالای صادراتی نماینده و پرچم و هویت یک کشور است.

علی اکبر مریمی گفت: صادرات، تاثیر منحصر به فردی در شاخص هایی مانند تولید و اشتغال دارد و ارزش و اعتبار آن برای هر صادرکننده ای در جهان مشخص است، چرا که کالای صادراتی نماینده و پرچم و هویت یک کشور است.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز علی اکبر کریمی، نم نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مراسم بیست و سومین سالروز ملی صادرات در سالن اجلاس سران، گفت: اگرچه مراسم روز ملی صادرات با تاخیر برگزار می شود، اما با همت وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت برنامه خوبی برگزار شده است که از وزیر صمت و تشکلهای صادراتی و دست اندرکاران تشکر دارم.

او افزود: صادرات، تاثیر منحصر به فردی در شاخص هایی مانند تولید و اشتغال دارد و ارزش و اعتبار آن برای هر صادرکننده ای در جهان مشخص است، چرا که کالای صادراتی نماینده و پرچم و هویت یک کشور است.

کریمی  با اشاره به اینکه صادرکنندگان، سفیران فرهنگ و هویت کشورمان هستند، افزود:  با تکیه بر رهنمودهای رهبری داریم تلاش میکنیم که بودجه بدون نفت را رقم بزنیم و نقش صادرات غیرنفتی در این حوزه هر روز بیشتر می شود.

او تاکید کرد: ارائه به موقع مشوق ها و جوایز صادراتی باید از سوی دستگاه های ذیربط برای حمایت از این قشر در دستور کار قرار بگیرد.

بنابه اظهارات کریمی ، افزایش نرخ ارز می توانست جهش بزرگ صادراتی را به همراه داشته باشد، در این خصوص  البته جهش ها و تکان های صادراتی هم برداشته شد

نماینده مردم اراک، ادامه داد:  مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات تخصصی در جهت حل و فصل مشکلات صادرکنندگان گام برداشته است.

او گفت:  در بودجه ۹۹ نیز تلاش می کنیم که مشکلات پیش روی صادرکنندگان برطرف بشود تا به جهش صادراتی برسیم.

بنابه به اظهارات این نماینده مجلس، مقررات و الزامات دست و پاگیر را که باعث بسته شدن دست و پای صادرکنندگان می شود باید برطرف کرد.

او ادامه داد: ارز کشور توسط همین صادرکنندگان تامین می شود و این ارز حاصل از صادرات به گواه بانک مرکزی هم به کشور برگشته است.

کریمی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اعتبار سنجی کارت های بازرگانی و صادرکنندگان، از کسانی که تجربه و تخصص لازم را برای حضور در بازارهای جهانی دارند، حمایت بشود

 

 

 

کد خبر 32021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =