امضا موافقت نامه نظام ارتقای تجارت بین ایران و بلاروس

سخنگوی گمرک اعلام کرد امروز سند موافقت نامه بین ایران و بلاروس در زمینه نظام ارتقاء تجارت متقابل امضا شد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از گمرک؛ روح الله لطیفی افزود: این موافقت نامه با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران و کشور بلاروس در کره جنوبی به امضای مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران و یوری سنکو رئیس کمیته درآمدی (گمرک و مالیات) بلاروس رسید.

وی با اشاره به این موافقتنامه گفت: این موافقتنامه در راستای اجرای موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری موقت ایران و کشور‌های اورآسیا به امضا رسیده تا به تلاش برای بهبود سطح همکاری بین دو طرف و حفاظت از منافع اقتصادی و اجتماعی طرفین منجر شود.

لطیفی اضافه کرد: در این موافقتنامه بر شناسایی نیاز‌ها برای افزایش بهره وری، کنترل گمرکی کالا و وسایل نقلیه در حال تردد بین دو کشور تاکید شد.

وی ادامه داد: در این موافقتنامه تلاش شده است تا به کاهش شرایط انجام عملیات و ساده سازی و شفافیت فرایند کنترل گمرکی کالا و وسایل نقلیه در حال تردد بین طرفین به منظور تضمین توسعه سیستم ارتقاء تجارت متقابل و امنیت آن گام برداشته شود.

سخنگوی گمرک گفت: قانون موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا از پنجم آبان اجرایی شده است.

هشتاد و دومین کمیسیون خط سیاستگذاری سازمان جهانی گمرک با حضور رئیس، دبیرکل سازمان جهانی و اعضای کمیسیون خط مشی از روز سه شنبه ۱۲ آذر در شهر سئول کره جنوبی در حال برگزاری است.

مهدی میر اشرفی رئیس کل و حسین کاخکی مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک کشورمان در اجلاس مذکور حضور دارند.

در این اجلاس که به مدت سه روز برگزار می‌شود در خصوص مهمترین موضوعات سازمان جهانی گمرک شامل طرح استراتژیک سازمان جهانی گمرک برای دوره دو ساله ۲۰۲۲-۲۰۲۰ و سایر مباحث مربوط به ظرفیت سازی، تجزیه و تحلیل اطلاعات، تجارت الکترونیک بسته درآمدی، اعمال مقررات و تسهیلات؛ استراتژی اطلاعات و بلاک چین در گمرک بحث و بررسی و برای طرح در اجلاس شورا در تیر سال آینده آماده می‌شود.

کد خبر 32043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =