فساد و شیب تند نزولی در عرصه اخلاق

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، غلامحسین شافعی در پنجمین همایش مبارزه با فساد که در محل همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است سرچشمه فساد را یک نقطه دانست و گفت: آنچه امروز بیش از هرچیز دیگر آینده را به مخاطره می اندازد، روند حرکت اخلاق در جامعه است.

شافعی تنزل اخلاق را در جامعه از مسائل اقتصادی مهم تر خواند و گفت: متاسفانه شیب تندی را در عرصه اخلاق شاهدیم و لازم است برای ساماندهی هر چه سریع تر آن اقدام کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: اخلاق حاکم بر بازار کشور ما از گذشته تحسین برانگیز بوده و همواره قبل از فکر کردن به تولید و درآمدزایی، به تربیت افراد فکر کرده ایم؛ مع الوصف در حال حاضر با این شرایط فاصله داریم.

وی تصریح کرد: امروز  نه تنها فساد در جامعه زشت نیست بلکه قبح آن فروریخته و اهمیت سرنوشتی که در انتظار اقتصاد ماست مورد توجه نیست.

شافعی اعلام کرد: اثبات شده که فساد یک تا هشت درصد بر اقتصاد اثر منفی می گذارد. لذا نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود چرا که فساد سرمایه های اجتماعی را نیز تهدید می کند؛ رانت و فساد و در ادامه آن تجمل گرایی از مهمترین عوامل فساد است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فساد را به اژدهایی هفت سر تشبیه کرده و فساد مالی را مانند خوره و سرطان می دانند که باید با آن مبارزه شود؛ این تشبیه بیانگر این مهم است که اگر به این مساله رسیدگی نشود درمان آن امکان پذیر نخواهد بود.

کد خبر 32062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =