راه اندازی گمرک هوشمند بزودی

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز فرهاد دژپسند در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اظهار امیدواری از شکل گیری نهضت مبارزه با فساد در کشور گفت: یافتن فساد به سختی پیداکردن موریانه است و در این زمینه باید به تفاوت احساس فساد و خود فساد توجه داشت.

دژپسند اظهار داشت فساد همچون سم اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده و بدنه اقتصاد را با خطر مواجه ساخته است.

وی با ذکر این مهم که وجود محیطی شفاف برای مبارزه بافساد ضروری است، گفت: برخی دلال‌ها با دامن زدن به ادراک بد از فساد به دنبال کاسبی برای خودشان هستند.

فرهاد دژپسند اذعان داشت: سعی در نفی فساد نداریم اما گسترش فضای ترس و اضطراب انعکاس آن در دنیا پسنیده نیست . 

وزیر اقتصاد رفع فساد را در گرو استقرار اقتصاد هوشمند دانست و گفت: در اقتصاد هوشمند سطح شفافیت به اندازه ای است که نیازی به مامور وجود نخواهد داشت.

دژپسند تصریح کرد: چنانچه تا هفته دولت سال آینده، گمرک هوشمند راه‌اندازی شود دیگر تجار نباید دغدغه‌ای در زمینه فساد داشته باشند.

وی با تاکید بر همراهی فعالان بخش خصوصی در مسیر مبارزه با فساد افزود: وزارت خانه نیز برای مقابله با فساد کریدور ویژه دارد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز صبح امروز نوزدهم آذرماه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تشکیل شد.جلسه نود و یکم از سلسله جلسات شورای گفتگو به موضوع تهاتر بدهی های دولت و بخش خصوصی از طریق انتشار اوراق تسویه خزانه و بررسی آیین نامه تضمین معاملات دولتی با موضوع پذیرش ضمانت نامه های صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق پژوهش و فناوری پرداخت.

کد خبر 32066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =