تسلط بانک مرکزی بر انحرافات ارزی بازار

همتی گفت بانک مرکزی توانایی زیادی در تعادل بخشی به بازار از کانال عرضه و تقاضا دارد

عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: بانک مرکزی این توانایی را دارد که هر زمان که اراده کرد در بازار حضور داشته باشد و در عرضه و تقاضا نقش ایفا کند و تعادل را در بازار به وجود آورد.

وی خطاب به مردم گفت: توصیه می‌کنم مردم دارایی شان را در معرض خطر خرید و فروش ارز قرار ندهند کما اینکه می‌بینند در یک روز ممکن است هزار تومان قیمت ارز بالا یا پایین برود.

همتی اضافه کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد و این توانایی نیز برای کنترل بازار وجود دارد ضمن اینکه ذخایر ارزی و اسکناس نیز مطلوب است.

وی گفت: موضوعاتی مثل تورم و انتظارات که مطرح می‌شود تاثیر آنچنانی در توانایی ما ندارد.

همتی افزود: به زودی ثبات لازم در بازار ارز ایجاد می‌شود و مشکلاتی که در یکی دو هفته گذشته به دلیل مسائل سیاسی و روانی و تبلیغاتی ایجاد شد رفع می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار متشکل ارزی گفت: بازار در حال انجام تست گرم است که در مقاطعی برای زیر ۱۰۰ دلار و زیر هزار دلار تست‌هایی انجام شده و این بازار شکل خواهد گرفت و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوع کلاهبرداری‌های اینترنتی گفت: برنامه ریزی قوی در معاونت فناوری بانک مرکزی و شرکت‌های زیر نظر داریم و به این سمت حرکت می‌کنیم که این موارد را محدود کنیم.

همتی افزود:​ در فناوری‌های جدید موضوعاتی مثل قمار هم وجود دارد و در همه جای دنیا نیز رایج است که تلاش می‌کنیم احتمال و درصد آن را به حداقل برسانیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره رمز دوم پویا با بیان اینکه این فرآیند برای کمک به مردم است گفت: هم اکنون تعداد پرونده‌هایی که در دادسرا درباره فیشینگ تشکیل شده روزانه به ۴۰۰ تا ۵۰۰ پرونده می‌رسد که باعث ضرر و زیان مردم می‌شود.

همتی افزود: روز گذشته در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها تاکید شد تا سرعت بیشتری در این فرایند داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر موضوع رمز دوم یکبار مصرف عملیاتی شود بیش از ۹۰ درصد احتمال کلاهبرداری‌های اینترنتی کاهش خواهد یافت.

 

کد خبر 32085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =