اتاق بازرگانی را در معرفی الگوهای موفق یاری دهید

رييس اتاق بازرگاني،صنايع، معادن و كشاورزي تهران تاكيد كرد كه آنچه در اقتصاد ايران قرباني شده، اعتماد عمومي است

 مراسم چهارمین دوره اهدای نشان و تندیس کارآفرینی نشان امین الضرب امروز 23 دی ماه 98، در تالار وحدت تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اگزيم نيوز، مسعود خوانساري صبح امروز (دوشنبه) و در چهارمين مراسم اعطاي نشان امين الضرب و يكصد و سي و ششمين سالگرد تاسيس اتاق بازرگاني تهران گفت: ملت بزرگ ايران اين روزها در متن غم هاي بزرگي است كه برخي از آنها ناشي از شرارت آمريكا و برخي ناشي ازمديريت ناكارآمد است.

 او با تسليت شهادت سردا قاسم سليماني و همچنين ۱۷۶ تن از مسافران هواپيماي اوكرايني، اظهار کرد: آنچه در اقتصاد ايران قرباني شده، اعتماد عمومي است. نسلي كه دانشگاه رفته و تمناي پيشرفت دارد، چه طور بايد با حس نگراني و بي اعتمادي نسبت به آينده فعاليت و كسب و مار خود را توسعه دهد و نگران فرداي خود نباشد؟

رييس اتاق تهران با بيان اينكه سرمايه هاي عمومي با بي تدبيري از بين رفته يا به پايين ترين سطح خود سقوط كرده است، گفت: مردم ايران در دهه ٦٠ و سالهاي دفاع مقدس از مرزهاي كشور دفاع و در دهه ٧٠ در سازندگي كشور مشاركت كردند. دهه ٨٠ دهه اصلاحات بود اما در ميانه آن افرادي ناكارآمد با سوداي عدالت بر سر كار آمدند و باعث سرخوردگي ملت شدند.

 او در بخش بعدی صحبت‌های خود عنوان کرد: دهه ٩٠ دهه آشتي با دنيا بود كه متاسفانه با بي تدبيري خارجي از بين رفت اما مردم در تمام اين سال ها كنار هم ماندند.

رييس اتاق تهران با بيان اينكه جامعه اقتصادي ايران كارآزموده دوران سخت است، گفت:  در تمام دوران ها چه زمان قحطي و جنگ و چه غير از آن مسئوليت هاي اجتماعي خود را با ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه و بيمارستان انجام داده اند.

ربیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه کارافرینان سرمایه های کشور هستند، خاطر نشان کرد: نگاه همراه با سوء ظن نگذاشت این قشر به جایگاه اصلیشان دست پیدا کنند. در هیچ کتاب درسی نامی از این کارافرینان نیست. بدانید کشور در تحریم و منازعات سیاسی است ولی همچنان به فکر منافع کشور هستید یعنی حامی کشور هستید. 

همچنین به گفته او، امروز رسالت تک‌تک کارآفرینان این است که از ابزارهای فرهنگی، هنری و اقتصادی برای توسعه مفهوم کارآفرینی استفاده کنند.

او امه داد:  اگر دل‌ها برای آینده ایران می‌تپد که قطعا چنین است در معرفی اسطوره‌های کارآفرینی استنکاف نکنید. اگر پیش از این کارآفرینان سعی می‌کردند به دور از هیاهوی جامعه و در خلوتشان کار کنند، امروز باید به صحنه بیایند و اجازه دهند جامعه با آنها آشنا شود. 

خوانساری افزود: درهای کارخانه‌ها را به روی مستندسازان باز کنید، اجازه دهید زندگی‌تان کتاب شود، فرصت دهید نسل جوان در جلسات و همایش‌ها، پای صحبت‌های شما بنشینند و تجربیات جدیدی بیاموزند.

او در ادامه خواستار شد: ‌ این تمنای ما از شماست که اتاق بازرگانی را در مسیر معرفی الگوهای ارزشمند زیست، در زمانه بحران، یاری کنید. داستان زندگی هرکدام از شما ارجمندان می‌تواند، جوانی را نجات دهد و تلاشتان برای گذر از سختی‌های زمانه‌ می‌تواند انگیزه و امید بخش نسل جوان باشد

خوانساری همچنین  با بیان اینکه  روزانه در مقابل اخبار فساد و رانت هستیم ولی چند درصد از قشر کارافرین دستشان به رانت رسیده و همیشه به دنبال جلوگیری از رانت هستند، گفت: آنها قلبشان برای مردم می تپد ولی چرا مسئولان این صدا را نمی شنوند. 

او با تاکید بر اینکه انزوا طلبی راهکار امروز نیست، افزود: اگر دلها برای منافع کشور می تپد امروز باید به صحنه بیایند. همه با هم از کارافرینان نماد بسازیم تا نشاط و امید به کشور بازگردد. 

کد خبر 32223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =