اقتصاد جهان با خطر یک رکود بزرگ دیگر روبروست

کریستالینا جورجیه‌وا اعلام کرد در دهه آینده شاهد ناآرامی و نوسانات بازار سهام خواهیم بود

رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داد با توجه نابرابری‌ها و ناپایداری‌های مالی کنونی، جهان با خطر وحشتناک تکرار رکود اقتصادی بزرگ روبرو است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس صندوق بین‌المللی پول، کریستالینا جورجیه‌وا، هشدار داد با توجه نابرابری‌ها و ناپایداری‌های مالی کنونی، جهان با احتمال وحشتناک تکرار رکود اقتصادی بزرگ روبرو است.

به گزارش اگزیم نیوز، او با اشاره به تحقیق جدید صندوق بین‌المللی پول که تفاوت‌های بین وضعیت اقتصادی فعلی با اقتصاد جهان در دهه ۱۹۲۰ را بررسی می‌کند، گفت: شرایط موجود در زمان سقوط بازارهای مالی جهان در ۱۹۲۹ در زمان کنونی هم دیده می‌شوند.

به گفته او در طول ۲ دهه گذشته گرایشات منفی، تأثیرگذاری زیادی ایجاد کرده است. برای مثال در انگلستان ۱۰ درصد جامعه که در دهک‌های بالای درامدی قرار دارند، به اندازه ۵۰ درصدجامعه (واقع در دهک‌های پایین درآمدی)، ثروت دارند. این شرایط عیناً در بسیاری از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (اوای‌سی‌دی) مشاهده می‌شود. در این کشورها درآمد و ثروت به طور نامساوی توزیع شده و اختلاف بین طبقات در بالاترین سطح تاریخ قرار دارد.

او هشدار داد: مسائل جدیدی مانند محافظه‌کاری تجاری، اقدامات زیست‌محیطی و توافقات ارتباطاتی در حال شکل‌گیری هستند که این به معنای این است که در دهه آینده فقط شاهد ناآرامی اجتماعی و نوسانات بازار سهام خواهیم بود.

کد خبر 32255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =