ضرورت پرداخت سهم دولت از طرح تملک دارایی‌ها برای تامین مالی پروژه‌ها

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید در صورتی که دولت بدنبال تامین مالی پروژه‌های فنی و مهندسی از بازار سرمایه است، باید سهم خود را از طرح تملک دارایی‎ها بپردازد

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص نحوه تامین مالی پروژه های فنی و مهندسی صادراتی و داخلی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فنی و مهندسی حتی در داخل کشور هم با سودهای بانکی بالا به طور عملی قفل شده و تامین مالی در این خصوص بسیار مشکل است.

وی افزود: دولت در صورتی که قصد داشته باشد از بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی داخلی یا صادراتی استفاده کند، باید سهم خود را برای طرح تملک دارایی‌ها و در راستای کاهش سودهای بانکی بپردازد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران درباره ساخت 30 هزار واحد مسکونی در سوریه نیز که توافقنامه آن به امضای مقامات دو کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: این موضوع باید بدرستی ساماندهی شده و تقسیم کاری بین شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی انجام شود.

انصاری توضیح داد: شرکت‌های داوطلب برای حضور در پروژه ساخت واحدهای مسکونی در سوریه باید به وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند و بتوانند سهمی از این پروژه بزرگ داشته باشند. 

وی مهم‌ترین چالش در خصوص اجرای این طرح را نقل و انتقال ارز عنوان کرد و افزود: به هر حال به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در سوریه بدلیل بحران این کشور در سال‌های گذشته و همچنین تحریم‌های بانکی ایران، موضوع نقل و انتقال ارز بسیار مهم است و از سوی دیگر نمی‌توان روش‌های ممکن در این خصوص را نیز به طور علنی اعلام کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: در صورتی که زمینه حضور شرکت‌های بخش خصوصی در سوریه یا هر کشور دیگری درباره صادرات خدمات فنی و مهندسی فراهم باشد، راه‌هایی برای انتقال ارز نیز وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

کد خبر 32271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =