صادرات محصولات پتروشیمی، پس از تامین نیاز داخلی/اولویت با تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی

مجتمع‌های پتروشیمی پس از تأمین کامل نیاز داخل مجاز به صادرات هستند

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی پس از تأمین کامل نیاز داخل مجاز به صادرات هستند.

بهزاد محمدی با تأکید بر حمایت از صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: اولویت صنعت پتروشیمی تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی کشور است.

وی با تاکید بر تامین پایدار نیاز‌های صنایع پایین‌دستی گفت: بررسی و واکاوی چالش‌ها و مشکلات می‌تواند روند تولید در صنایع پایین‌دستی را بهبود بخشد و مسیر رونق تولید را تسهیل کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی، راهبردی مهم در صنعت پتروشیمی ایران است و بر همین اساس صنایع پایین‌دستی می‌توانند با تولید محصولات نهایی افزون بر رفع نیاز داخلی در زمینه صادرات نیز نقش‌آفرین باشد.

محمدی تصریح کرد: به دنبال کمک موثر به صنایع پایین‌دستی هستیم و امید است با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌ها، تولید محصولات متنوع پلیمری و شیمیایی را افزایش دهیم.

وی به لزوم عرضه محصولات با کیفیت از سوی مجتمع‌های پتروشیمی به صنایع تکمیلی به عنوان ضرورتی مهم اشاره کرد و گفت: خرید محصول با کیفیت، حق مسلم خریداران است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در باره سامانه بهین‌یاب و نیز برخی مشکلات موجود صنایع پایین‌دستی در بورس کالا برای خرید محصولات مورد نیاز، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه سال آینده با بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه تولید پی‌وی‌سی مدیکال در کشور آغاز خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم پتروشیمی هگمتانه که تولیدکننده پی‌وی‌سی گرید پزشکی مورد استفاده در صنایع پزشکی و دارویی است هرچه زودتر به جمع مجتمع‌های پتروشیمی کشور بپیوندد.

کد خبر 32286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =