کمبودی در بازار دارو مشاهده نمی‌شود

به گفته ناصر ریاحی به دلیل تحریم‌ها و عدم رعایت ضوابط بین‌المللی صادرات دارو به کشورهای اروپایی یا آسیایی نداریم ودر تولید دارو با مشکل خاصی یا کمبودی رو به رو نیستیم.

ناصر ریاحی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز گفت: در تولید دارو با مشکل خاصی یا کمبودی رو به رو نیستیم. همچنین به دلیل برخی تحریم‌ها و عدم رعایت ضوابط بین‌المللی صادرات دارو به کشورهای اروپایی یا آسیایی نداریم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که وضعیت بنگاه‌های تولیدی در ماه‌های پایانی سال چگونه است؟ گفت: فعلا بنگاه‌های تولیدی با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند. وضعیت برخی بنگاه‌ها به دلیل کمبود مواد اولیه چندان مناسب نیست. این در حالی است که با حمایت دولت برخی از بنگاه‌ها توسط نیاز داخل را برطرف کنند.

ناصر ریاحی افزود: ما مخالف 100 درصدی ممنوعیت واردات نیستیم. به هر حال برای رقابت‌پذیری بیشتر بنگاه‌ها و افزایش میزان بهره‌وری باید کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای وارد کشور شود. تا به این شکل تولید داخل تقویت شود. 

وی در بخش دیگر سخنانش به وضعیت صادرات دارو اشاره کرد و گفت: به دلیل برخی تحریم‌ها و عدم رعایت ضوابط بین‌المللی صادرات دارو به کشورهای اروپایی یا آسیایی نداریم. ممکن است میزان کمی از دارو به کشورهای منطقه صادر شود که رقم آن هرگز قابل توجه نیست. باید اشاره کرد که دارو از ارز 4200 تومانی استفاده می‌کند و عملا صادرات آن به کشورها منتفی است. 

ریاحی همچنین درباره وضعیت تولید دارو اظهارکرد: در تولید دارو با مشکل خاصی یا کمبودی رو به رو نیستیم اما اخیرا برخی داروهای تحت لیسانس با کمبود مواد اولیه مواجه شدند که امیدواریم با رایزنی وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های دولتی این چالش ها برطرف شود. 

 

کد خبر 32291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =