صادرات به اروپا ۳۵ درصد کاهش یافت

بهروز حسن الفت گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان مبادلات تجاری میان ایران و اروپا حدود ۳۵ درصد کاهش داشته است.

بهروز حسن الفت گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان مبادلات تجاری میان ایران و اروپا حدود 35 درصد کاهش داشته است. همچنین صادرات هر نوع کالایی به آمریکا تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این پرسش که وضعیت صادرات به اروپا در ماه‌های پایانی سال را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به اگزیم‌نیوز گفت: در فضای فعلی سیاسی و اقتصادی سطح روابط تجاری با کشورهای اروپایی حدودا کاهش پیدا کرده است. به عنوان مثال از ابتدای امسال تاکنون میزان مبادلات تجاری میان ایران و اروپا حدود 35 درصد کاهش داشته است. 

بهروز حسن الفت با اشاره به راه‌اندازی کانال مالی اینستکس افزود: اروپا برای دور زدن شرایط تحریمی قرار بود کانال مالی اینستکس را راه‌اندازی کند اما تا زمانی‌که این خط مالی در مسیر ایران و اروپا راه‌اندازی نشود، خیلی نمی‌توان به توسعه مبادلات تجاری با اروپا امیدوار شد. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در این شرایط چه کالاهای غیرنفتی به اروپا صادر می‌شود؟ پاسخ داد: فعلا خشکبار، صنایع دستی و سنتی ایران و تا حدودی فرش به اروپا صادر می‌شود. 

الفت همچنین درباره تجارت ایران و آمریکا گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که خود آمریکایی‌ها در حوزه اقتصاد با ایران وضع کرده‌اند صادرات هر نوع کالایی به آمریکا تا اطلاع ثانوی ممنوع است. 

 

 

کد خبر 32292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =