هم افزایی صندوق ضمانت صادرات ایران و بیمه های تجاری

به گفته سید آرش شهرآئینی لازمه پوشش ریسک های صادراتی در خلا بیمه های اتکایی، تقویت توان صندوق است.

 به گزارش اگزیم نیوز به تازگی خبر امضا تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و بیمه حافظ برای تسهیل در سرمایه گذاری های صادرات محور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  منتشر شد.

 آرش شهرآئینی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز در اینباره گفت: یکی از راهبرد های اصلی صندوق ضمانت صادرات در شرایط فعلی شناسایی زمینه هایی است که در خلا دسترسی به بیمه های اتکایی برون مرزی ، توان ریسک پذیری و پوشش ریسک صندوق را افزایش دهد.

وی با اشاره به تفاهم نامه صندوق ضمانت صادرات ایران و بیمه حافظ گفت: این تفاهم نامه در نوع خود یکی از اولین هاست و صندوق تصمیم دارد در نهایت با سایر بیمه های تجاری نیز وارد تعامل شده و در نهایت کنسرسیوم هایی از شرکت های بیمه در کنار صندوق ضمانت  تشکیل شود تا ظرفیت صندوق را برای پوشش ریسک های بزرگترو تعهدات کلان را افزایش دهند.

 عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران تاکید کرد: در این تفاهم نامه همکاری ها بیشتر بر پوشش ریسک صادرات کالا تمرکز شده است؛ لازم به ذکر است تمام صادرات کالا، اقلام خرد نیستند و به لحاظ ارزشی SMEهای صادراتی بخش کوچکی را به خود اختصاص می دهند و بخش بزرگی از صادرات کشور، محصولات صنعتی، پتروشیمی و فولاد است که محموله های صادراتی آنها بعضا ارزشی بیش از20 تا 30 میلیون دلار دارند و لازمه پوشش ریسک هایی در این اندازه ها در خلا بیمه های اتکایی، تقویت توان صندوق است.

آرش شهرآئینی اعلام کرد: صندوق ضمانت صادرات فارغ از اینکه بیمه ها در مناطق آزاد باشند یا سرزمین اصلی، آماده همکاری و استفاده از ظرفیت آنهاست تا به ویژه معاملات کوتاه مدت که دوره اعتبار محدود دارند را با کمک بیمه ها تحت حمایت بیشتری قرار دهد.

وی اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق این بوده است که ریسکهایی را بیمه کند که در حالت معمول توسط بیمه های تجاری پوشش داده نمی شد و همچنین زمینه همکاری  بیمه های تجاری مطابق با تعریف قبلی این شرکت ها با صندوق ضمانت صادرات چندان وسیع نبود.

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه ریسک های سیاسی پیش بینی ناپذیرند، افزود: ماهیت این ریسک ها به نحوی است که  در همه دنیا از سوی دولت بیمه می شوند و صندوق های ضمانت صادرات برای پر کردن این خلا تاسیس می شوند.

وی گفت: شرایط تحریم باعث شد تلاش کنیم تا توان و ریسک پذیریمان برای پاسخگویی به مجموعه ای از تقاضاهای رو به رشد را افزایش  داده و از کمک و حمایت بیمه های تجاری بیشتر از گذشته بهره مند شویم.

 مریم خورشیدی

 

کد خبر 32293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =