رکورد صادرات به ارمنستان زده شد

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان می‌گوید بعد از الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، رکورد صادرات به ارمنستان زده شده است.

هرویک یاریجانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره افزایش صادرات به ارمنستان بعد از الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا گفت: با وجودی که ایران تا سه سال آینده عضو ناظر اتحادیه اوراسیا خواهد بود، اما از آبان ماه که موضوع برداشتن تعرفه‌ها اجرایی شد، برای اولین بار صادرات ایران ه ارمنستان از مرز 400 میلیون دلار عبور کرد و رکورد شکست.

وی تصریح کرد که تا قبل از این همواره میزان صادرات ایران به ارمنستان کمتر از 300 میلیون دلار در سال بود و شرایط موجود بسیار متفاوت از گذشته است

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در عین حال اظهار داشت: برای افزایش واردات از ارمنستان به ویژه واردات کالاهای استراتژیک با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. وزارت صمت در حال حاضر ورود برخی اقلام که پیشتر ما آنها را از ارمنستان وارد می‌کردیم ممنوع کرده است و همچنین محدودیت‌هایی برای همکاری‌های بانکی و نقل و انتقال ارز داریم که بر روند واردات ما از این کشور همسایه تاثیر منفی گذاشته است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان ادامه داد: بدنبال آن هستیم تا هرچه سریعتر مکانیزم تهاتر را بین ایران و ارمنستان برقرار کنیم تا از این طریق میزان صادرات و واردات کالا بین 2 کشور را به نقطه تعادلی برسانیم. علت این موضوع نیز آن است که اگر از مکانیزم تهاتر استفاده کنیم، دیگر درگیر بانک‌ها نخواهیم بود و همزمان با افزایش صادرات، شاهد افزایش واردات نیز خواهیم بود

وی تاکید کرد که در تجارت خارجی هر اندازه از دلار فاصله گرفته و ارزهای دیگر را جایگزین کنیم، شاهد چابکی و چالاکی بیشتری خواهیم بود.

 

کد خبر 32421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =