طلا در آستانه دستیابی به رکورد ۱۷۰۰ دلاری

قیمت طلای جهانی در آستانه ثبت رکورد تازه ۱۷۰۰ دلار برای هر اونس به دلیل افزایش نگرانی ها از گسترش شیوع ویروس کرونا و تمایل سرمایه گذاران به حضور در بازارهای امن تر است.

به گزارش اگزیم نیوز، قیمت طلای جهانی در حال رسیدن به سقف قیمتی 1700 دلار برای هر اونس است. روز جمعه و در آخرین معاملات بازار بورس نیویورک، هر اونس طلا به یک هزار و 680 دلار رسید که بالاترین رقم این فلز گران بها بوده است.

کارشناسان بر این باور هستند که گسترش شیوع ویروس کرونا، افت تولید در چین و همچنین سیاست های دولت آمریکا در ادامه جنگ تجاری با چین و اتحادیه اروپا باعث شده تا بهای طلای جهانی بیش از پیش افزایش یابد زیرا سرمایه گذاران بدنبال بازارهای امن تر برای سرمایه گذاری هستند.

سیدحجت شفایی عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران با تائید این موضوع به اگزیم نیوز گفت: قیمت جهانی طلا در حال حاضر بیشتر تحت تاثیر شیوع ویروس کروناست زیرا که بخشی از تولید در چین کاهش یافته و تجارت جهانی مختل شده است.

وی تصریح کرد: در هفته های اخیر بسیاری از کشورها هر نوع تردد به چین و واردات از این کشور را ممنوع کرده اند و از سوی دیگر برخی از کشورهای دیگر از جمله ایران نیز به این ویروس آلوده شده اند و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازارهای امن روی به خرید طلا آورده اند.

عضو اتاق بازرگانی ایران در عین حال خاطر نشان کرد که قیمت طلا در ایران بدلیل افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته و همزمانی آن با بالا رفتن قیمت جهانی طلا شاهد ثبت رکوردهای جدیدی است.

کد خبر 32462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =