اقتصاد چین کی به حالت عادی برمیگردد؟

کمیسیون توسعه و اصلاح ملی چین پیش‌بینی کرد به زودی اقتصاد چین به ریل عادی بازگردد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از رویترز، در طول یک هفته اخیر شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در چین روندی کاهشی را طی کرده است و بسیاری از کسب و کارها و فعالیت ها به ویژه در قطب‌های اصلی اقتصادی این کشور نظیر پکن و شانگهای در حال بازگشت به سطح عادی خود است.  

کمیسیون توسعه و اصلاح ملی چین پیش بینی کرد که در سه ماهه دوم سال جاری، فعالیت های اقتصادی در این کشور به سطح پیش از همه گیری کرونا بازگردد. در جریان یک کنفرانس خبری در پکن، مقامات این کمیسیون به خبرنگاران گفتند که در زمان مناسب، از سیاست گذاری های جدید تقویت رشد رونمایی خواهند کرد.  

از سوی دیگر به نظر می رسد که مقامات چینی برای کاستن از ریسک ارزی در حال تقویت ذخایر دلاری خود هستند به گونه ای که آمارهای منتشرشده توسط وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که برای نخستین بار در طول هفت ماه اخیر، چین در حال افزودن به اوراق قرضه دلاری خود بوده و در ماه ژانویه اوراق قرضه دلاری در اختیار خود را به ۱.۰۷۹ تریلیون دلار افزایش داده است.

اقدام چین در افزایش خرید اوراق قرضه در حالی صورت می گیرد که مجموع میزان خرید این اوراق در ماه ژانویه توسط خریداران مختلف با کاهشی محسوس از ۴۱.۱ میلیارد دلار ماه دسامبر به تنها ۲۵.۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.  

در حال حاضر ژاپن بزرگ ترین دارنده اوراق قرضه وزارت خزانه داری در جهان است و تا پایان ماه ژانویه ۱.۲۱۲ تریلیون دلار از این اوراق را در اختیار داشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 32594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =