پیگیری‌ها برای دریافت اختیارات کامل برای کارگروه توسعه صادرات ادامه دارد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از تداوم پیگیری‌ها در خصوص تفویض اختیارات اصول ۱۲۷ یا ۱۳۸ قانون اساسی به کارگروه توسعه صادرات خبر داد و گفت: موضوع در آینده‌ای نزدیک جهت طرح موضوع به هیات وزیران ارجاع خواهد شد.

احسان قمری با قدردانی از همراهی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کنفدراسیون صادرات جهت پیگیری تشکیل کارگروه توسعه صادرات با اختیارات اصل 127 و 138 قانون اساسی گفت: گزارش‌های کارشناسی در خصوص ضرورت تفویض اختیارات اصول فوق‌الذکر قانون اساسی، در حال تدوین بوده و در آینده نزدیک جهت طرح و تصویب به هیات محترم وزیران ارسال خواهد گردید.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، تشکیل کارگروه توسعه صادرات و برگزاری ۱۱ پیش جلسه با دستور کار قبلی و توام استقبال جامعه تجار و صادرکنندگان از این مهم را حائز اهمیت دانست و تلاشها و پیگیری‌های انجام شده از سوی قائم‌مقام وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در این حوزه را ارزشمند توصیف کرد.

سرپرست دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات، وجود فرماندهی واحد در حوزه تجارت خارجی را ضرورتی انکارناپذیر دانسته و کارگروه توسعه صادرات را تبلور تلاش در جهت تمرکز حاکمیت فعالیتهای تجارت خارجی زیر یک چتر واحد، قلمداد کرد.

وی با اعلام این نکته که ضرورت دارد تا نهادی فراگیر و متشکل از تمامی بخش‌های اثرگذار بر حوزه تجارت خارجی، نسبت به رصد و بررسی مشکلات صادرکنندگان در بخش‌های مختلف اعم از کالایی و خدماتی، کشوری و حتی مشکلات استان‌های کشور اقدام نموده و راهکارهای اجرایی را ارائه نماید، دیدگاه مسوولان عالیه اجرایی کشور را در خصوص توسعه تجارت خارجی را هماهنگ دانست.

قمری با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و همچنین دیدگاههای ایشان در خصوص درونزایی و برونگرایی اقتصاد، تولید صادراتی را محور رشد و توسعه کشور دانسته و با توجه به شرایط موجود، صادرات را محرک اصلی اشتغال و تولید اعلام کرد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی در پایان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همچنین نظرات صائب و کارشناسی موجود ، در آینده نزدیک اختیارات اصول ۱۲۷ یا ۱۳۸ قانون اساسی به کارگروه توسعه صادرات اعطا گردد.

کد خبر 32636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =