ترکیه صدرنشین رشد اقتصادی گروه ۲۰

شد اقتصادی کشورهای گروه ۲۰ در سه ماهه قبل کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال قبل متوسط رشد اقتصادی کشورهای عضو گروه ۲۰ به ۰.۶ درصد رسیده که این رقم در مقایسه با سه ماهه سوم ۰.۲ درصد کاهش داشته است.

در بین کشورهای مختلف، بدترین عملکرد مربوط به ژاپن بوده که اقتصاد آن در سه ماهه پایانی سال قبل ۱.۸ درصد کوچکتر شده است. آفریقای جنوبی با رشد منفی ۰.۴ درصد، ایتالیا با منفی ۰.۳ درصد، فرانسه و مکزیک با منفی ۰.۱ درصد دیگر کشورهایی بود اند که آخرین فصل سال قبل را با ثبت رشد منفی  به پایان رسانده اند.

رشد اقتصادی در بسیاری از کشورهای دیگر نیز با کاهش محسوسی مواجه بوده است: در انگلیس رشد اقتصادی از ۰.۵ درصد در سه ماهه سوم به صفر درصد در سه ماهه چهارم، اتحادیه اروپا از ۰.۴ درصد به ۰.۱ درصد، کانادا از ۰.۳ درصد به ۰.۱ درصد، آلمان از ۰.۲ درصد به صفر درصد و استرالیا از ۰.۶ درصد به ۰.۵ درصد رسیده است. 

همچنین طبق اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، ترکیه با رشد ۱.۹ درصدی، موفق ترین عملکرد را در سه ماهه چهارم سال در مقایسه با دیگر کشورها داشته است و پس از این کشور نیز چین با ۱.۵ درصد، کره جنوبی با ۱.۳ درصد و آمریکا و هند با ۱.۲ درصد قرار دارند. 

برای کل سال ۲۰۱۹ نیز متوسط رشد اقتصادی کشورهای گروه ۲۰ به ۲.۹ درصد رسیده که در مقایسه با رشد سال ۲۰۱۸ حدود ۰.۸ درصد کاهش نشان میدهد. چین با رشد ۶.۱ درصدی، رکورددار رشد در سال ۲۰۱۹ بوده است و پس از این کشور نیز هند با شش درصد و ایرلند با ۵.۵ درصد قرار دارند. از طرف دیگر مکزیک با رشد منفی ۰.۱ درصدی، بدترین عملکرد سالانه را در بین کشورهای عضو داشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 32671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =