نقش بانک‌ها در تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با برشمردن برخی الزامات موثر در تحقق جهش تولید، گفت: تعیین تکلیف نهایی اصلاح قانون بانکداری اسلامی، یکی از مسیرهای منتهی به جهش تولید است.

به گزارش اگزیم نیوز محسن بیگلری ، با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال گفت: جهش تولید باید با استفاده هر یک از زنجیره های مرتبط به هم محقق شود که یکی از آنها اصلاح قانون بانکداری اسلامی است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها به عنوان پیشانی اقتصاد هر کشور اگر عملکرد درستی داشته باشند می تواند همه بنگاه های ریز و درشت را به سمت عملکرد صحیح هدایت کنند، افزود: اینکه بانک ها برای اهداف خود تلاش کرده و رقیبی برای بخش تولید باشند، خود عامل برهم زننده نظم و در نهایت به تعویق انداختن رشد اقتصادی خواهد بود.

بیگلری با تاکید بر اینکه استفاده از تجربیات کشورهای موفق در زمینه رشد اقتصادی و همچنین جهش اقتصادی در سال جاری باید بیش از پیش مدنظر باشد، تصریح کرد: صیانت از تولید داخل و حمایت همه جانبه شبکه بانکی از آن از مولفه های اصلی در حوزه جهش تولید است که باید بیش از پیش مدنظر قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به نقش مجلس در تحقق شعار سال، گفت: تلاش برای تسریع در تعیین تکلیف قوانین مرتبط با شبکه بانکی برای چابک سازی آن و همچنین پالایش و حذف قوانین غیرضروری از وظایف اصلی مجلس باید باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک ها باید در زمینه ایجاد امنیت در سرمایه گذاری های خارجی با ارایه تامین کافی پیشقدم شوند، افزود: بسیاری از کشورها با همین تدابیر توانسته اند از خروج ارز جلوگیری کرده و بر ورود آن تاثیرگذار باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بانک مرکزی باید در کنار تولید قرار گرفته و زمینه جهش آن را در سال جاری با روش های مختلف فراهم کند.

کد خبر 32735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =