صدور ضمانت‌نامه ارزان‌تر برای واردات موقت کالا

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران از صدور ضمانت‌نامه ارزان‌تر برای واردات موقت کالا خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از وزارت صمت؛ خانم افروز بهرامی با اعلام پذیرش ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای ورود موقت کالا توسط گمرگ، گفت: ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات هزینه و بروکراسی کمتری نسبت به ضمانت‌نامه بانک‌ها دارد.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران درباره پذیرش ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات توسط گمرک افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، همه ظرفیت‌های کشور باید در خدمت تحقق شعار سال باشد. اولویت وزارت صمت نیز در سال جاری، تحقق جهش تولید است که این مهم به طور قطع از مسیر توسعه صادرات می‌گذرد.
وی اضافه کرد: براساس تفاهم مهمی که بین وزرای صمت و اقتصاد صورت گرفت صادرکنندگان می‌توانند با ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات، ورود موقت کالا داشته باشند.
رئیس صندوق ضمانت صادرات این موضوع را از جمله مطالبات طولانی مدت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌های صدور ضمانت‌نامه در گمرک برای صادرکنندگان کاهش یافته و به تسهیل امور کمک کند.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه این ضمانت‌نامه‌ها سقف ریالی ندارند، تصریح کرد: در عمل این ضمانت‌نامه جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک برای ورود موقت کالا می‌شود.
وی ادامه داد: تا پیش از این، ذیحسابی گمرک ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات را نمی‌پذیرفت، اما با تفاهم حاصل شده بین وزارت اقتصاد، خزانه‌داری کشور، بانک مرکزی و گمرک با وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات این مهم انجام شد.
بهرامی، مزیت ضمانت‌نامه‌های این صندوق را هزینه و کاغذپرانی اداری (بروکراسی) کمتر نسبت به ضمانت‌نامه‌های بانکی عنوان کرد.

کد خبر 33588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =