سرمایه‌گذاری با رویکرد جایگزینی واردات در اولویت است

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از انتشار فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن به منظور هدایت درست سرمایه در بخش تولید خبر داد و گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد جایگزینی واردات در اولویت است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در کارگروه سرمایه گذاری افزود: در سامانه بهین‌یاب، بخشی به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده تا فهرست اولویت‌های صنعتی و معدنی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد جایگزینی واردات به اطلاع ذی‌نفعان برسد.

وی اضافه‌کرد: یکی از سیاست‌های ما سوق دادن سرمایه گذاران جدید به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و واحدهای راکد است، زیرا معتقدیم به جای اینکه سرمایه‌گذار کار خود  را از صفر شروع کند بهتر است به سمت احیای یک واحد تعطیل یا نیمه تمام برود.

زرندی گفت: با مشارکت سرمایه‌گذار قدیم یا توافق با وی، هم از هدررفت سرمایه‌های معطل جلوگیری می‌شود و هم سرعت راه‌اندازی پروژه‌ها شتاب می‌گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: با این سیاست، فهرست واحدهای نیمه‌تمام و واحدهای راکد اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در آینده بخش تولید با آن مواجه خواهد بود کاهش سرمایه‌گذاری است، توضیح‌داد: در سال‌های اخیر رشد سرمایه‌گذاری ثابت، ناخالص و خالص منفی بوده، به عبارتی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده از استهلاک موجودی سرمایه کمتر بوده و این امر زنگ خطری برای تولید و اشتغال محسوب می‌شود.

زرندی گفت: در این راستا به دنبال سرمایه‌گذاری با مقیاس بزرگ، هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سهامی عام هستیم.

وی افزود: از برخی چهره‌های خوش‌نام و صاحب برند دعوت شده تا با حضور آنها، شرکت‌های سهامی عام تشکیل و با استفاده از بازار سرمایه به جذب نقدینگی از سوی مردم پرداخته شود.

 

کد خبر 36411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =