ضرورت انعقاد پیمان‌های پولی بین ایران و کشورهای مختلف

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهم ترین راهکار برای تبادلات اقتصادی میان کشورمان با کشورهای دیگر و بازگشت درآمدهای ارزی، ایجاد و انعقاد پیمان‌های پولی چندجانبه میان کشورها است، قطعا کشورها باید خود را از سلطه دلار رها کرده و به سمت استفاده از پول های ملی حرکت کنند.

به گزارش اگزیم نیوز از خانه ملت، سیدغنی نظری خانقاه درباره سفر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی به کشور عراق گفت: این سفر با هدف مذاکره با مقامات بانکی و اقتصادی عراق صورت گرفت و طبق گفته های رییس کل بانک مرکزی نتایج و دستاوردهای قابل قبولی در حوزه آزادسازی منابع ارزی و رفع محدودیت‌ها داشته است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من سفر رئیس کل بانک مرکزی به کشور عراق با تأخیر صورت گرفت، این سفر باید خیلی زودتر انجام می شد، البته آقای همتی باید در چند ماه اخیر برای آزادسازی پول های بلوکه شده کشورمان به کشورهای بسیاری سفر می کرد که متأسفانه این مسئله محقق نشد.

بانک مرکزی از دیپلماسی اقتصادی برای آزادسازی منابع ارزی استفاده کند

وی افزود: در سال اخیر بسیاری از درآمدهای کشورمان در قبال ارائه خدمات و کالا به کشور بازنگشته و این مسئله موجب کمبود ارز و افزایش قیمت ها در بازار داخلی شده است، ازاین رو بانک مرکزی و دستگاه های مرتبط باید از ظرفیت های موجود برای دیپلماسی اقتصادی با کشورهای مربوطه استفاده کنند.

نظری خانقاه ادامه داد: آزادسازی منابع ارزی کشورمان در کشورهای مختلف از جمله عراق تأثیر گسترده ای در اقتصاد کشورخواهد داشت و این مسئله می تواند به ثبات بازار کمک شایانی کند.

انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه مهم ترین راه کار برای تبادلات اقتصادی و ارزی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: به نظر من اساسی ترین و مهم ترین راه کار برای تبادلات اقتصادی میان کشورمان با کشورهای دیگر و بازگشت درآمدهای ارزی، ایجاد و انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه میان کشورها است، قطعا کشورها باید خود را از سلطه دلار رها کرده و به سمت استفاده از پول های ملی حرکت کنند.

وی گفت: در سال اخیر موضوعات بسیاری درباره انعقاد پیمان های پولی میان ایران با کشورهای مختلف مطرح شده، اما متأسفانه تاکنون این امر به درستی محقق نشده است.

کد خبر 37501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =