وجود ۱۰۱ هزار تن شکر در انبارهای بنادر کشور

معاون بندری سازمان بنادر گفت: ۱۰۱ هزار تن شکر در بنادر کشور وجود دارند و هیچ مشکلی از لحاظ وجود کالای اساسی در انبار و بنادر کشور وجود ندارد.

به گزارش اگزیم نیوز، فرهاد منتصرکوهساری با بیان اینکه بنادر کشور مرکز نگهداری کالا نبوده و مرکز گذار هستند، افزود: هم اکنون بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در انبارها و سیلوهای غلات و مراکز نگهداری و مخازن کالاها وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود ۵۳۹ هزار تن کالا با ۱۷ فروند کشتی اکنون در پای اسکله‌ها در حال تخلیه هستند و ۱۵ فروند کشتی نیز با حدود ۶۶۰ هزار تن کالا در لنگرگاهها منتظر هستند تا اسناد آن‌ها کامل و پهلو داده شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بحث غلات و بخصوص بیشتر حجم کالا شامل گندم؛ جو؛ سویا؛ شکر و روغن خام را اکنون در بنادر کشور داریم، گفت: کالاهای دیگری نیز وجود دارد که ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن آن را ذرت و ۵۰۴ هزار تن دیگر را سویا تشکیل می دهند؛ حدود ۳۰۴ هزار تن هم روغن خام نیز در مخازن بنادر موجود است.

کوهساری بیان کرد: در صورتی که بخش خصوصی و دولتی فرآیند ترخیص در گمرکات را سریعتر انجام دهند، هیچ مشکلی برای خروج و یا بارگیری کالا توسط بنادر وجود ندارد.

وی  درباره وضعیت ذخیره شکر هم گفت: ۱۰۱ هزار تن شکر در انبارهای ما وجود دارد و هیچ کمبودی از لحاظ واردات کالای اساسی در انبارهای بنادر نداریم و کالاهای موجود پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای کشور است.

کد خبر 40289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =