حساسیت بیش از اندازه بعضی از مسئولان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنعتی، به ورود کالاهای مصرفی، دستگاه‌های ذیربط را مجبور به برخورد قهری با واردکنندگان این محصولات کرده است

یک کار‌شناس اقتصادی گفت:درهای کشور باید به روی واردات کالاهای مجاز باز شود و دولت را محکوم به وادرات بی‌رویه نکنند. غلامرضا کیامهر، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کالاهای مصرفی مانند میوه، برنج و امثال آن گهگاه در حجم و اندازه‌هایی محدود توسط مرزنشینان و پیله وران و قاچاقچیان خرده پا از مرزهای آبی و خاکی وارد کشور می‌شود. 

وی در ادامه افزود: حساسیت بیش از اندازه بعضی از مسئولان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنعتی، به ورود کالاهای مصرفی، دستگاه‌های ذیربط را مجبور به برخورد قهری با واردکنندگان این محصولات کرده است.

کیامهر تصریح کرد: با وجود این بگیر و ببند‌ها مشاهده می‌کنیم که روند این خرده واردات‌های قاچاق که یقینا عاملان آن‌ها هیچ ارتباطی با شبکه‌های قاچاق مافیایی و قدرتمند ندارند، همچنان ادامه پیدا می‌کند و تنها دلیل آن وجود تقاضا در بازار است.

وی در ادامه افزود: بد‌تر از همه برخورد یکسان است که با هر دو نوع واردات قاچاق داریم که یکی از وجوه این برخورد ضبط و صادره کالای قاچاق کشف شده و بستن جریمه‌های سنگین نقدی به عاملان قاچاق است.

غلامرضا کیامهر تاکید کرد: باید حساب کاملا جداگانه‌ای برای این دو مقوله قاچاق باز کنیم و همزمان به فکر پیدا کردن راه حل برای تقاضایی که برای هر دو مقوله در بازار کشور وجود دارد، باشیم.


کیامهر تصریح کرد: بهتر است تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنعتی ما به جای فشار آوردن به دولت برای بستن هرچه بیشتر درهای کشور به روی هرگونه واردات، به بازارهای صادراتی هجوم ببرند تا در آینده شاهد تحقق هرچه بیشتر اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

وی اذعان داشت: تولیدکنندگان و مسئولان دولتی باید پارادایم‌های ذهنی خود را نسبت به تابویی که برای مقوله واردات ساخته‌اند، اصلاح کنند و تولیدکنندگان این واقعیت را بپذیرند که درهای کشور باید به روی واردات کالاهای مجاز باز شود و دولت را محکوم به وادرات بی‌رویه نکنند.

 

کد خبر 4829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =