تهران-ايرنا- مسئول بلندپايه سياستگذاري موسسه ملي نظارت مالي آلمان (federal financial supervisory authorithy) موسوم به بافين (BaFin) گفت: اين كشور از پيشروان تامين مالي اسلامي (Islamic Finance) در جهان است

«يوهانس انگلس» (Dr.Johannes Engels) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيش از پنج ميليون و 500 هزار مسلمان در آلمان زندگي مي كنند كه گرايش آنان به بانكداري اسلامي و اوراق قرضه اسلامي به سرعت در حال افزايش است 
وي اضافه كرد: 100 هزار نفر از آنان، مي توانند كسب و كار خود را با موفقيت ايجاد كنند. در بخش بانكداري اسلامي آلمان نيز 2500 نيروي كار در موسسه هاي مختلف مالي شاغلند. 
انگلس ادامه داد: آلمان نخستين بانك اسلامي در غرب را تاسيس كرده است و برخي بانك و شركت هاي بيمه مهم آلمان در امارات متحده عربي، اندونزي و مالزي، نمايندگي هاي اسلامي داير كرده اند. 
وي شيوه تامين مالي اسلامي را يك شاخه جوان دانست و افزود: اكنون تحقيق در اين زمينه مورد توجه دانشگاه هاي آلمان است. 
مسئول بلندپايه سياستگذاري موسسه ملي نظارت مالي آلمان كه در حاشيه 
هشتمين همايش بين المللي بازار سرمايه اسلامي با خبرنگارايرنا گفت و گو كرده بود، افزود: شريعت يك منبع ارزشمند است و بر اساس متون اسلامي، دريافت بهره، راه اندازي كسب و كارهايي با زمينه فعاليت نامشخص و غيرشفاف يا پرريسك و همچنين شرط بندي با شريعت اسلام سازگاري ندارد. 
وي افزود: اوراق قرضه اسلامي ابزاري است كه به طور گسترده براي تامين مالي در جهان اسلام استفاده مي شود و نرخ بهره در آن با سهم بردن از سود جايگزين شده است و از سوي شركت هايي صادر مي شود كه كسب و كار آنها حلال است. 
انگلس گفت: ايران، امارات، مالزي، عمان، مالزي، سنگاپور و اندونزي نمونه هاي بسيار خوب و سودمند براي تعيين هدف و دورنماي تامين مالي اسلامي به شمار مي روند. 
وي اضافه كرد: با اين همه در زمينه صدور مجوز و همچنين در بعد نظارت بر اجرا، نبايد از بررسي و ارزيابي ابزارهاي مالي غافل شد. 
به گزارش ايرنا، هشتمين همايش بين المللي بازار سرمايه اسلامي با حضور نمايندگان 40 كشور مانند آلمان، روسيه، فرانسه، سوئيس، كره جنوبي، هند، چين و يونان روزهاي سه شنبه و چهارشنبه گذشته (چهاردهم و پانزدهم ارديبهشت) در تهران برگزار شد. 
بررسي ساختار و عملكرد صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري اسلامي، ريسك‌هاي مالي مرتبط با سرمايه‌گذاري در واحدهاي صندوق‌هاي اسلامي، حاكميت شرعي در نهادهاي مالي اسلامي، نظام‌هاي قانونگذاري در زمينه صندوق‌هاي اسلامي و بانك‌هاي سرمايه‌گذاري و خدمات آنها در چارچوب منطبق با شريعت از مهمترين‌ محورهاي اين همايش بود. 

کد خبر 9540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =