حذف یک آدرس غلط از بازار خودرو

علیرضا مناقبی در گفتگو با اگزیم نیوز اعلام کرد که فروش خودرو در ایران به قیمتی با فاصله ۱۰ درصدی از قیمت واقعی درست نیست

کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند خودروی وارداتی  10 درصد گران تر از  قیمت واقعی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد اما رئیس هیات مدیره مجمع  واردات می گوید همه آنچه که از گرانی 10 درصدی خودروهای وارداتی گفته می شود فقط یک ادعاست و اگر هم این ادعا صحیح باشد به نفع تولیدکنندگان داخلی است.

به گزارش اگزیم نیوز، کارشناسان صنعت خودرو  کشور می گویند سود شرکت‌های واردکننده خودرو در ایران بسیار بالا و بیشتر از حد معمول این تجارت در دنیاست. به گفته آنان به طور میانگین حداقل 10 درصد باید کاهش یابد، چراکه  شرکت‌های واردکننده خودرو علاوه بر گران‌فروشی در حوزه خدمات پس از فروش نیز هزینه‌های اضافی زیادی را به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کنند.

اما رئیس هیات مدیره مجمع واردات کشور میگوید همه انچه که کارشناسان می گویند فقط در حد مطالعات جزئی آنهاست در حالیکه فعالان این صنعت نظری بر خلاف آن چه که ادعا می شود دارند.

علیرضا مناقبی در ادامه با اشاره به این که به هیچ عنوان نمی توان در خصوص واردات خودرو چنین ادعایی کرد اذعان داشت: 10 درصد رقم قابل توجهی است اما اگر چنین ادعایی هم بر فرض محال صحیح باشد به نفع تولیدکنندگان داخلی است.

رئیس هیات مدیره مجمع واردات کشور با بیان این که هیچ فعال اقتصادی، سرمایه گذاری که بازگشت نداشته باشد را نمی پذیرد افزود: همیشه فعالان اقتصادی به دنبال کسب سود و بازگشت سرمایه های خود هستند در نتیجه گرانفروشی 10 درصدی نه تنها واردکنندگان را متضرر می کند بلکه به نفع تولید کنندگان داخلی خواهد بود تا به نحوی بتواند کالایش را به فروش برساند.

به گفته او امروزه در کشور جوی به وجود امده که نه تنها در مورد خودرو بلکه در مورد همه واردات چنین ادعاهایی مطرح است.

مناقبی در ادامه با اشاره به این که خودروهای وارداتی ارز دولتی دریافت نمی کنند ادامه داد: مشخص نیست ادعای 10 درصدی از کجا نشات گرفته اما تا زمانی که این ادعاها در حد اطلاعات دانشگاهی باشد همیشه واردات محکوم خواهد ماند.

کد خبر 10930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دلال IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      10 درصد کجا بود مرد حسابی . قیمتها رو رو سایت مرجع هست روی بعضی از مدلها تا 100 درصد هم سود هست بدلیل انحصاری که در واردات هست