لغو محدودیت های صادرات لبنیات به عراق

رییس اتحادیه لبنیات کشور در گفتگو با اگزیم نیوز از وجود موانع حاد برای صادرات محصولات لبنی به عراق خبر داد. این در حالی است که اخیرا سازمان توسعه تجارت در خبری از لغو ممنوعیت صادرات لبنیات به عراق به علت مهار بیماری تب برفکی در ایران خبر داده است

به گزارش اگزیم نیوز رییس اتحادیه لبنیات کشور در گفتگو با این پایگاه خبری و تحلیلی از وجود موانع حادی برای صادرات محصولات لبنی به عراق خبر داد. این در حالی است که اخیرا سازمان توسعه تجارت در خبری از لغو ممنوعیت صادرات لبنیات به عراق به علت مهار بیماری تب برفکی در ایران خبر داده است.

به گزارش اگزیم نیوز، سازمان جهانی بهداشت دام 11 خرداد ماه گزارشی را در مورد مهار شدن بیماری تب برفکی در ایران منتشر کرد که رییس سازمان دامپزشکی عراق با استناد به آن ممنوعیت صادرات لبنیات ایران به عراق را لغو کرد. سازمان دامپزشکی عراق به تازگی نامه رفع ممنوعیت واردات لبنیات از ایران را به سازمان‌های ذیربط و مرزهای عراق ابلاغ کرده است.

صادرات لبنیات ایران به عراق به دلیل نگرانی از شیوع بیماری تب برفکی از 6 خرداد ممنوع شد و مسئولان عراقی رفع این ممنوعیت را منوط به تایید گزارش مهار بیماری تب برفکی از سوی سازمان جهانی بهداشت دام کرده بودند. در همین راستا، علی رجبی برزآبادی در گفت و گو با اگزیم نیوز، گفت: طی چند روز گذشته موانع صادرات محصولات لبنی به عراق برداشته شده است اما مشکل صادرکنندگان مانعی چون تب برفکی نبوده و نیست.

وی ادامه داد: یارانه ای که از سوی دولت به صادرات داده می شود قابل توجه نبوده و همین موضوع مشکلات صادرات این محصول را با موانع بسیاری مواجه کرده است. به گفته برزآبادی، لبنبات از جمله کالاهای ضروری و خاصی است که دولت باید به ان توجه بیشتری کند.

رئیس اتحادیه لبنیات ایران، در ادامه با اشاره به این که میزان یارانه ای که دولت برای صادرات این محصول اختصاص می دهد بسیار در نحوه تبادلات تجاری آن موثر است اذعان داشت: تبر برفکی بهانه است و همه مشکلات بازمیگردد به حمایت دولت و تا این موضوع از سوی دولت رفع نشود تغییر خاصی در توسعه صادرات نخواهیم داشت.

او در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت در حمایت از صادرات لبنیات به روسیه به چه شکلی است اذعان داشت: روسیه بازار هدف مناسبی است اما به علت تازگی بازار، مدت زمان بسیاری طولانی، برای توسعه صادرات ایران می طلبد.

کد خبر 10981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =