رایزن های بازرگانی از ظرفیت‌های خالی بگویند

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: در راستای مراودات بیشتر با کشورهای توسعه یافته بهتر است رایزن های بازرگانی و سفرا ظرفیت‎های خالی صنایع را بازگو کنند تا شرکت های خارجی حضور موثرتری در کشور داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، تحقق رشد اقتصادی 6 درصد نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار کافی است، سرمایه گذاران خارجی بسیاری هستند که تمایل به حضور در کشور دارند اما هنوز در انتخاب شرکای مورد نظر مرددند، تردیدی که به علت نبود زیر ساخت‌های اولیه بوجود آمده، با توجه به نیاز اقتصاد کشورمان به سرمایه‌گذاری های بین المللی باید فکری به حال زیر ساخت ها کرد، اگر این روال ادامه یابد ممکن است شرکت های بزرگ بین المللی از حضور در کشور منصرف شوند.

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به خلاء استراتژی تجاری در کشور به اگزیم نیوز گفت: مهم ترین خلایی که چالش های فراوانی برای صادرات و بازرگانی رقم زده است، نبود زیر ساخت های مناسب تولیدی است که سرمایه‌گذاری داخلی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز باشد، برای توسعه تجارت باید سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی برای تولیدات صادرات محور و تجارتی هدفمند داشته باشیم.

وی افزود: به طور مثال ژاپن هزار میلیارد دلار سرمایه مازاد دارد که ما باید از این میزان سرمایه بهره‌وری لازم را داشته باشیم، کشور ما ظرفیت‌های خالی زیادی دارد که اگر شرکت‌های خارجی از وجود این ظرفیت‌ها مطلع شوند قطعا ترغیب به سرمایه گذاری می شوند.

نجفی‌منش اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های صنایع به شرکت‌های خارجی را جزء مهم‌ترین اقدامات توسعه‌ای دانست و گفت: هنوز تصویر روشنی از اقتصاد کشورمان برای کشورهای توسعه یافته نمایان نشده است، رایزن‌های بازرگانی و سفرا باید در  پسابرجام همکاری هایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی داشته باشند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در خصوص تامین کالاهای سرمایه‌ای بیان کرد: قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک، در صورت قرار گرفتن در فاز اجرایی، عاملی برای افزایش ورود کالاهای سرمایه‌ای خواهد بود. علاوه بر این، تمرکز سیاست‌گذاران برای کاهش رکود و اعمال سیاست‌های انبساطی پولی در راستای تحریک تقاضا، به بهبود وضعیت بخش تولید کمک خواهد کرد و از این ناحیه، انتظار می‌رود واردات کالاهای واسطه‌ای نیز افزایش یابد.

کد خبر 10999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =