احیای روابط ایران و اکوادور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار سفیر اکوادور در تهران تاکید کرد: بخش خصوصی دو کشور باید برای گسترش روابط تجاری تهران و کیتو تلاش کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار سفیر اکوادور در تهران تاکید کرد: بخش خصوصی دو کشور باید برای گسترش روابط تجاری تهران و کیتو تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، ولی‌ا... افخمی‌راد افزود: حجم تجارت دو کشور در سطح قابل قبولی قرار ندارد و دو طرف برای پر کردن فاصله موجود باید گام‌های موثر و عملی بردارند که به عقیده ما بخش خصوصی باید نقش محوری را در این زمینه به عهده بگیرد.

وی گفت: باید تجارت میان کشورها از سوی بازرگانان دنبال شود از این رو ما عقیده داریم حمایت صرف نتیجه بخش نخواهد بود و اگر منافع بخش خصوصی دو کشور در این راستا تامین نشود، دولت‌ها هر زمان دست از حمایت‌های خود بردارند، ارتباط تجاری دو طرف نیز کاهش خواهد یافت.

افخمی‌راد در ادامه از اقدام مجلس اکوادور در تصویب توافق‌نامه بازرگانی با ایران تشکر کرد و گفت: امیدوارم این توافقنامه بتواند زمینه‌ساز گسترش هرچه بیشتر تعاملات دو کشور در بخش‌های مختلف باشد.

وی گفت: طرفین می‌توانند در نخستین گام نسبت به مبادله فهرستی از کالاهای صادراتی خود اقدام کنند و سپس با مذاکره و گفت‌وگو تعرفه‌های کالاهای مذکور را کاهش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد یک کارگروه مشترک در راستای تحقق موارد مختلف همکاری دیگر راهکار پیش روی دو طرف است.

وینوبسا رودریگز سفیر جمهوری اکوادور در تهران نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادهای رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: ما خواهان گسترش بیش از پیش روابط خود با تهران هستیم.

وی افزود: اکوادور از ایجاد لیست تجارت ترجیحی با ایران حمایت می‌کند و در این مسیر به سرعت گام برخواهد داشت.

رودریگز اظهار داشت: اکوادور با پیشنهادهای ایران در بخش‌های مختلف از جمله تسهیل روابط بانکی و خط اعتباری، تجارت ترجیحی، اعزام هیات‌های تجاری و شرکت در نمایشگاه‌های یکدیگر موافق است و امیدوار است سفر مقامات اقتصادی ایران به اکوادور نقطه عطفی در گسترش روابط تجاری دو کشور باشد.

کد خبر 12050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =