نقش بازار سرمایه در تامین مالی پررنگ می شود

برگزاری چنین نمایشگاه هایی با معرفی ابزارهای تامین مالی و واسطه های دسترسی سرمایه گذاران به بازارهای مولد یک قدم اساسی در مسیر خروج اقتصاد ایران از بانک محوری خواهد بود

دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در نخستین روز از نمایشگاه بانک، بورس و بیمه حضور یافت. وی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز با ارزیابی مثبت از برگزاری نمایشگاه مذکور تشریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی با معرفی ابزارهای تامین مالی و واسطه های دسترسی سرمایه گذاران به بازارهای مولد یک قدم اساسی در مسیر خروج اقتصاد ایران از بانک محوری خواهد بود.

صالح آبادی افزود: به عنوان مثال افتتاح پایگاه اینترنتی آی بی شاپ با فراهم آوردن امکان دسترسی سرمایه گذاران خرد به تمام محصولات بازار سرمایه و شرکت های تامین سرمایه اقدام مثبتی در حوزه توسعه و افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد به شمار می آید. از آنجایی که شرکت های تامین سرمایه واسط بین ناشران اوراق و سرمایه گذاران هستند بنابراین هرچه اوراق از طریق شبکه های مختلف به طیف وسیع تری از سرمایه گذاران عرضه شوند نقش این ابزار در تامین مالی پررنگ تر خواهد بود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین تغییرات نرخ تسهیلات در بانک توسعه صادرات گفت: حداکثر نرخ تسهیلات در این بانک مطابق با بخشنامه بانک مرکزی اجرا می شود؛ البته همانطور که پیش تر و براساس نرخ های قبلی تخفیف داده می شد در حال حاضر هم جدول تخفیف نرخ تسهیلات در بانک توسعه صادرات به شکل قبل پاربرجاست و کاهش نرخ به میزان قبل از نرخ های جدید اعمال می شود.

وی افزود: دارا بودن وثیقه نوع یک، وثیقه از صندوق ضمانت صادرات و یا انتخاب متقاضی تسهیلات به عنوان صادرکننده نمونه از مصادیق تعلق گرفتن تخفیف در نرخ تسهیلات بانک توسعه صادرات می باشد.

اخیراً براساس مصوبه بانک مرکزی، نرخ سود تسهيلات عقود غيرمشارکتي بانک‌ها و مؤسسات اعتباري و همچنين نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتي قابل درج در قرارداد ميان بانک يا مؤسسات اعتباري و مشتري، حداکثر معادل 18 درصد تعيين شده و نرخ سود تسهيلات بانک کشاورزي براي تسهيلات سرمايه‌گذاري معادل 15 درصد و براي ساير تسهيلات معادل 18 درصد اعلام شد.

به گزارش اگزیم نیوز، نهمين دوره نمايشگاه بين المللي بانک بورس و بیمه از 20 الي 23 تير ماه 1395 در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 12267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =