لزوم منع خام فروشی در صنایع

جهانگیری همچنین با اشاره به اهمیت تراز تجاری صاردات و واردات در بخش های مختلف اظهار داشت : تراز تجاری واردات و صادرات مربوط به بخش کشاورزی در سال ۹۲منفی هشت میلیارد دلار بود که در سال جاری تبدیل به ۳.۴میلیارد دلار شده است . معاون اول رئیس جمهوری با اظهار امیدواری از ادامه این روند تصریح کرد : باید جلوی خام فروشی در همه بخش ها گرفته شود و تبدیل به صنعتی با ارزش افزوده گردد

اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در جریان بازدید از و افتتاح 12هکتار از چهار هزار هکتار اراضی مجهز به سیستم آبیاری نوین در سروستان فارس به خبرنگاران گفت : طرحهای مختلفی در بخش کشاورزی در دست اجراست که یکی از آنها طرح توسعه آبیاری نوین است .
وی اظهار داشت : در اقتصاد مقاومتی نیز به دلیل اینکه صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی را پایدار و بهره وری را افزایش می دهد طرحهای نوین آبیاری به عنوان یکی از برنامه های مهم بر آن تاکید شده است .
جهانگیری اضافه کرد: برنامه دیگری که برای صرفه جویی اب داریم توسعه کشت گلخانه ای است که استانهایی از جملهفارس حتما باید از این روش نیز استفاده کنند زیرا میزان صرفه جویی این روش بسیار بالاست .
معاون اولرئیس جمهوری همچنین تاکید کرد: صنایع تبدیلی و مرتبط با بخش کشاورزی چون کارخانه تولید روغن باید ایجاد شود تا مردم در روستاها بمانند واین حوزه تاثیر گذار در اقتصاد مقاومتی خارج از سکنه نمانند.
**افزایش تراز تجاری واردات و صادرات در بخش کشاورزی 
جهانگیری همچنین با اشاره به اهمیت تراز تجاری صاردات و واردات در بخش های مختلف اظهار داشت : تراز تجاری واردات و صادرات مربوط به بخش کشاورزی در سال 92منفی هشت میلیارد دلار بود که در سالجاری تبدیل به 3.4میلیارد دلار شده است .
معاون اول رئیس جمهوری با اظهار امیدواری از ادامه این روند تصریح کرد : باید جلوی خام فروشی در همه بخش ها گرفته شود و تبدیل به صنعتی با ارزش افزوده گردد.
با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار فارس طرح آبیاری نوین به صورت نمادین در چهار هزار هکتار از اراضی یکی از مزارع نمونه پسته شهرستان سروستان از توابع استان فارس افتتاح شد.

کد خبر 12372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =