توسعه همکاری تجاری با عراق

آیین افتتاحیه اتاق بازگانی مشترک ایران و عراق و معارفه علی حموله طرفی به عنوان نماینده این اتاق در اهواز با حضور جمعی از مسئولان اتاق بازرگانی ایران و عراق برگزار شد

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق روز پنجشنبه در آیین گشایش اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در اهواز بر توسعه همکاری ایران با کشور عراق در زمینه های مختلف تجاری تاکید کرد.
وی گفت : اتاق ایران و عراق در شهرستان اهواز فعالیت خود را آغاز کرده و از تهران نیز برای رونق اقتصادی در این شهرستان از این اتاق حمایت می شود.
وی افزود: اتاق بازرگانی ایران و عراق تمامی توان و امکانات خود را برای تاسیس، پیگیری و حمایت های مالی و حقوقی از اتاق های شهرستان ها به کار می گیرد.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد : امید است راه اندازی این اتاق، رونق اقتصادی این منطقه را باعث شود و نماینده جدید این اتاق نیز بتواند همواره در راستای سیاست های اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق برنامه ها را پیش ببرد.
وی بیان کرد : وظیفه ما پشتیبانی و حمایت از اتاق های بازرگانی مشترک در سطح کشور و وظیفه اتاق ها نیز، پرچمداری و هدایت است و امید است در این راه بتوانیم همواره گام های موثری در راستای تعامل هرچه بیشتر با کشور عراق برداریم.
غلامحسین شافعی عضوهیات رئیسه اتاق بازگانی ایران در این آیین گفت: ظرفیت هایی که دراتاق های هم مرز وجود دارد می تواند کمک موثری برای فعالیت اتاق بازگانی ایران وعراق باشد به همین جهت یکی از اهداف اصلی ما این بود که بتوانیم درهیات رئیسه اتاق مشترک از روسای اتاق های هم مرز استفاده کنیم.
وی تصریح کرد : بین اتاق های که در اتاق مشترک ایران و عراق به ثبت رسیده در هیچ مجمعی این تعداد نفر برای انتخابات و تعیین اعضای هیات رئیسه حضور نیافته و این نشان دهنده ظرفیت بالای استان خوزستان است.
عضوهیات رئیسه اتاق بازگانی ایران ادامه داد : تمامی شرکت های مطرح ایران در بحث تولید و صادرات دراتاق بازرگانی ایران و عراق عضو هستند و این ظرفیت بالایی بوده که همواره برای ادامه همکاری مشترک نیازمند حمایت هستند. 
مهرداد نیکو معاون استاندار خوزستان در این آیین گفت: اتاق های بازگانی مشترک ایران و عراق در راستای تفویض اختیار و تمرکز زدایی حرکت می کنند و این شعاری است که مدت هاست در کشور ما شنیده می شود.
وی ادامه داد : این اقدامات برای تسهیل روابط ایران و عراق شکل گرفته و امید است اتاق بازرگانی اهواز نیز بتوانند از این ظرفیت تفویض اختیار به بهترین شکل بهره ببرند.
معاون استاندارخوزستان ادامه داد : کشورعراق ظرفیت های بالایی دارد که باید از این فرصت برای رونق اقتصادی در استان استفاده کرد.
نخستین نشست مدیران سازمان صنعت، معدن، تجارت، اتاق های بازرگانی و گمرکات استان های هم مرز عراق به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات صادرات به کشور عراق در اهواز به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز برگزار شد. 

کد خبر 12385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =