هدفگذاری ۲۰ میلیون توریست در ۱۸ بند

افخمی راد از تدوین برنامه های سازمان توسعه تجارت برای ارتقای توان جذب گردشگران بین الملی در ایران خبر داد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: طبق سند چشم‌انداز 1404، ایران باید بیش از 2 درصد درآمد جهانی گردشگری که حدود 25 میلیارد دلار در سال است را از آن خود کند که رسیدن به این هدف تنها با همراهی بخش خصوصی ممکن است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌ا... افخمی‌راد در نشست هم‌اندیشی دست‌اندرکاران بخش خصوصی و دولتی فعال در صنعت گردشگری کشور با بیان این مطلب گفت: کشورمان برای تحقق این امر باید میزبان بیش از 20 میلیون گردشگر بین‌المللی در سال باشد.

وی با تاکید بر همراهی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای توسعه صنعت توریسم، اظهار داشت: با توجه به شرایط جدید به وجود آمده در روابط بین کشورمان و جامعه بین‌الملل که باعث تغییر نگاه و رویکرد جهانیان و خصوصا جوامع اروپایی به ایران شده، برنامه‌هایی از سوی سازمان توسعه تجارت برای توسعه صادرات گردشگری در دست طراحی است.

افخمی‌راد برنامه‌های سازمان توسعه تجارت را در 18 بند برشمرد و گفت: تدوین آیین‌نامه و شیوه‌نامه حمایت از صادرکنندگان خدمات گردشگری، صدور گواهی صادرات خدمات گردشگری برای فعالان این حوزه، پوشش بخشی از هزینه‌های حضور شرکت‌های برتر گردشگری در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی در قالب یارانه‌های نمایشگاهی، ارتقاء سطح دانش بازاریابی بین‌المللی فعالان این عرصه با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، از جمله برنامه‌های سازمان توسعه تجارت است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد، ثبت و ترویج برند ملی گردشگری ایران، ارایه آموزش‌های لازم به رایزنان بازرگانی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری گردشگری با هدف بازاریابی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، از دیگر برنامه‌های 18گانه سازمان توسعه تجارت برای توسعه گردشگری است.

به گفته افخمی‌راد در همین راستا برای نخستین بار هیات تجاری ـ بازاریابی و جذب سرمایه اواخر شهریور ماه سال جاری به کشور عمان اعزام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سایر برنامه‌های سازمان توسعه تجارت شامل برگزاری تورهای آشناسازی فعالان گردشگری کشورهای هدف با جاذبه‌ها و امکانات کشورمان، کمک به حضور بخش خصوصی فعال در کمیسیون‌های مشترک، مجامع و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط، توسعه خدمات گردشگری الکترونیک، تهیه و انجام طرح‌های مطالعاتی، تحقیقات بازار، عارضه‌یابی، استانداردسازی و تدوین استراتژی صادرات در این بخش، تقویت تشکل‌های گردشگری و شرکت‌های مدیریت صادرات صنعت گردشگری، اخذ تسهیلات قانونی جهت ورود تجهیزات مورد نیاز صنعت گردشگری از طریق شورای عالی صادرات غیرنفتی و برگزاری میزهای تخصصی صادرات خدمات گردشگری در سطح استانی و کشوری با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی گفت: راه‌اندازی خطوط مسافرتی ترکیبی برای استفاده گردشگران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه، روسیه و اروپای شرقی، ایجاد سیستم آماری جامع گردشگری به منظور برنامه‌ریزی و ثبت درآمدهای ارزی صنعت گردشگری و راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران بین‌المللی نیز طرح‌های دیگر این سازمان برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز در بخش گردشگری است.

افخمی‌راد در پایان با اشاره به توانمندی ایران در صنعت گردشگری سلامت، خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت‌های بالای کشورمان در موضوع گردشگری سلامت، سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی کامل دارد در این زمینه نهایت همکاری را با دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی داشته باشد تا به درآمد ارزی بیش از یک میلیارد دلار در این بخش دست یابیم.

کد خبر 12499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =