اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، پس از چهار سال وقفه برگزار می شود

بابک دین پرست امروز- شنبه- با اشاره به برگزاری این اجلاس دو روزه افزود: این اجلاس با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون و «اکلیل حکیمی» به عنوان رئیس افغانستانی این کمیسیون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 19 و20 مردادماه درتهران برگزار می شود.
وی با اشاره به آغاز کار این اجلاس به میزبانی وزارت کشور ایران که در قالب چندین کارگروه تخصصی خواهد بود، ادامه داد: از جمله کارگروه «همکاری های تجاری واقتصادی»، «کارگروه همکاری های انرژی، آب و محیط زیست»، «کارگروه همکاری های علمی، فرهنگی، هنری وسلامت»، «کارگروه همکاری حمل و نقل ارتباطات و ترانزیت» و«کارگروه همکاری های استانی، بخش خصوصی و سایر موارد»، به بررسی و تبادل نظر درباره موارد مندرج در دستور کار اجلاس خواهد پرداخت.
دین پرست اظهار داشت: در این اجلاس، هیأت های دو کشور ضمن بررسی روند اجرای بندهای چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دوکشور، درخصوص اجرائی کردن توافقات گذشته و به ویژه موارد مهم همکاری ها، در حوزه های مختلف رایزنی و تبادل نظرخواهند داشت.
معاون اموراقتصادی وتوسعه منطقه ای وزیرکشور در ادامه گفت: قرار است درحاشیه این اجلاس، وزیر کشور ایران و «اکلیل حکیمی» وزیرمالیه افغانستان با یکدیگر دیدار و درباره تحکیم و گسترش مناسبات دوکشور و به ویژه درعرصه های مختلف تجاری، اقتصادی وسرمایه گذاری و نیز برخی مسائل منطقه ای و بین المللی، بحث وتبادل نظر کنند.
دین پرست خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران ارشد حدوداً 50 دستگاه و سازمان دولتی و شماری از مدیران نهادها و بنگاه های اقتصادی داخلی در این اجلاس حضور خواهند داشت. 

کد خبر 12527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =