استارت خروج از رکود با صنایع کوچک

رحمانی: وام‌های رونق اقتصادی تا پایان شهریور پرداخت می‌شود تا امسال، سال خروج از رکود اقتصادی برای صنایع کوچک و متوسط باشد

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وام‌های رونق اقتصادی تا پایان شهریور پرداخت می‌شود تا امسال، سال خروج از رکود اقتصادی برای صنایع کوچک و متوسط باشد. رضا رحمانی در مراسم نکوداشت و تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط است که برنامه‌های این بخش تهیه و تدوین شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌جاری هفت پروژه را در ذیل اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود داده که یکی از این هفت پروژه، برنامه رونق واحدهای کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: در سطح کشور ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط وجود دارد که ظرفیت تولید آن‌ها بدون استفاده قرار گرفته است. همچنین ۲۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط با ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که با تزریق نقدینگی، برای رونق تولید به بهره‌برداری می‌رسند و این وزارتخانه در همه بخش‌ها به دنبال فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط است.

رحمانی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه نسبت به صنایع کوچک و متوسط، خاطرنشان کرد: وزارتخانه واحدهای کوچک و متوسط مشکل‌دار را شناسایی کرده است که هر یک از آن‌ها در سرفصل اقتصاد مقاومتی و در ذیل برنامه‌های خروج از رکود هستند، زیرا صنایع کوچک و متوسط بیشترین آسیب‌ها را در دوران تحریم متحمل شده‌اند.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته اقتصاد کشود شرایط خاصی داشت و در این سال‌ها تورم ۴۰ درصد اعلام شد که این نرخ تورم به تنهایی می‌تواند مانع از تولید و توسعه شود. همچنین در حال حاضر تحریم‌ها برداشته شده و دشمن که با حربه تحریم‌ها سعی در نابودی اقتصاد کشور را داشت، حال در خواسته خود ناکام مانده است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجادت یادآور شد: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که مشکل نقدینگی و تامین مواد اولیه دارند ولی مشکل فروش و تولید ندارند و فعال‌سازی آن‌ها منجر به افزایش و یا تثبیت اشتغال شود و یا صادرات را افزایش دهد مورد حمایت قرار می‌گیرد و به آن‌ها نقدینگی تخصیص داده می‌شود و با تشکیل هفتگی ستاد تسهیلات با حضور بانک‌ها، مشکلات بین بانک‌ها و واحدهای کوچک و متوسط نیز حل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه امسال، تسهیلات و نقدینگی به واحدهای تولیدی تزریق می‌شود تا در نیمه دوم سال رونق داشته باشند و امسال، سال خروج از رکود باشد. همه باید در این زمینه همکاری کنند؛ چرا که همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و با همکاری به مقصد خواهیم رسید.


 

کد خبر 12592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =