حذف چاله های نقدینگی با حمایت بانک توسعه صادرات

مهندس نجاتی: صنایع منطقه با مشکل نقدینگی مواجه هستند و در دیدار با مدیران این بانک قرار شده تسهیلات با بهره ۱۶ درصد از طرف بانک پرداخت شود

مدیر بازرگانی شرکت آناتا با اشاره به برنامه بازدید مسئولان بانک توسعه صادرات از این شرکت درباره عملکرد صادراتی این شرکت به اگزیم نیوز گفت: حضور مدیران بانک توسعه صادرات به شرکت اتفاق مسرت بخشی بود برای صنایع استان مخصوصا واحدهایی که در صادرات موفق عمل کرده اند. به گفته مهندس نجاتی یکی از اهداف واحد تولیدی ما توسعه صادرات است که خوشبختانه در این راستا در حد خوب ظاهر شده ایم. وی ادامه داد ما ۹ بار صادرکننده نمونه در کشور انتخاب شده ایم و امروز می توانیم اعلام کنیم که به 52 کشور صادرات داریم.

مدیر بازرگانی آناتا در رابطه با مشکلات صادرات گفت: در دولت گذشته تصمیمات عجولانه برای صادرات گرفته می شد و هر روز با یک قانون جدید و دست و پا گیر مواجه بودیم. این در حالی است که قوانین صادراتی باید سهل گیرانه و مشوق باشد و بسیاری از این بی برنامگی ها منجر به لغو صادرات محصولات ما و بازگشت ان به انبارها شده است.

وی ادامه داد از سوی بانک توسعه صادرات وعده حمایت از پروژه های صادراتی داده که امیدواریم به زودی محقق گردد. صنایع منطقه با مشکل نقدینگی مواجه هستند و در دیدار با مدیران این بانک قرار شده تسهیلات با بهره 16 درصد از طرف بانک پرداخت شود. به گفته وی مراحل اداری همیشه هزینه بر بوده و ظاهرا نسبت به گذشته طولانی تر شده است، با این حال امیدواریم سابقه مثبت و خوش حسابی صاحبان صنایع معیار قرار بگیرد و انتظار داریم ارزش عملکرد خوب ما طی این سالها  بعنوان تضمین بازپرداخت ها مورد قبول قرار بگیرد.

نجاتی  گفت: هزینه بر بودن مراحل تصویب تسهیلات و پرداخت آن نهایتا منجر به بالا رفتن سود این تسهیلات می شود اما امیدواریم راهی پیدا شود تا در کوتاه ترین شکل ممکن این منابع در اختیار صنایع قرار بگیرد. وی افزود:  ما همچنان منتظر بالفعل درآمدن وعده های بانک توسعه صادرات در آینده ای نزدیک هستیم و قصد داریم با این تسهیلات ماشین الات روز این صنعت را تهیه و کیفیت محصول را مطابق با استاندارهای جهانی ارتقا دهیم.

نجاتی در پایان گفت:در حال حاضر  3850 نفر در آناتا مشغول به فعالیت هستند و قصد داریم در صورت تحقق وعده های تامین مالی و تسهیلات که در ملاقات با مدیران بانک توسعه صادرات مطرح شد، فعالیت خود را گسترش  داده و زمینه اشتغال حداقل 350 نفر دیگر را ایجاد کنیم. به گفته وی توسعه بخش صادرات اشتغالزایی را به همراه دارد و ما در حال حاضر 350 کامیونت پخش و 50  کامیون سنگین داریم که با توجه به استقبالی که از محصولات آناتا شده این پتانسیل وجود دارد که حجم تجهیزات و نیروی کار در این بخش را افزایش دهیم.

کد خبر 12641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =