برندسازی جهانی محصول ملی در بستر «چیگل»

مدیر تجاری سازی سامانه چیگل: شعار سامانه چیگل تحت عنوان «کالای ایرانی برای ایرانی و کالای ایرانی برای جهان» به خوبی ایده های راهبردی طراحی این سامانه را نشان می دهد

مکان بازار اینترنتی چیگل که با هدف توسعه صادرات کشور با همکاری یکی از شرکت‌های برتر دانش بنیان در استان فارس و مشارکت و حمایت هلدینگ بانک توسعه صادرات راه اندازی شد، برای ارتقای بازاریابی محصولات ایرانی در جهان و توسعه صادراتی کشورمان نیاز به همکاری و شرکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در این هدف استراتژیک دارد. شرکت طرف همکاری بانک توسعه صادرات در این پروژه خدمات صادراتی، شرکت همیشه پویا است؛ این شرکت از سال 88 با هدف انجام پروژه‌های دانش بنیان در زمینه ICT در پارک علم و فناوری فارس راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است.

چیگل و فرهنگ خودباوری کالای ایرانی

فرزانه دانشمند، رئیس هیات‌مدیره شرکت همیشه پویا و مدیر تجاری سازی سامانه چیگل در خصوص ایده های راهبردی این سامانه به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: شعار سامانه چیگل تحت عنوان «کالای ایرانی برای ایرانی و کالای ایرانی برای جهان» به خوبی ایده های راهبردی طراحی این سامانه صادرات محور را نشان می دهد.

وی افزود: ما زمانی موفق به توسعه صادرات می شویم که اعتماد به نفس و اقبال مردم به تولید ساخت داخل به اندازه کافی و وافی و حتی کمی اغراق آمیز باشد. دانشمند گفت: غرور آمریکایی ها در برابر خودروی فورد آمریکا و مقاومت آنها در سالهای گذشته در مقابل واردات خودروهای ژاپنی نمونه ای از فرهنگ خودباوری به تولید داخل است که ایجاد و پرورش آن در کشور بر بستر سامانه چیگل می تواند اولین قدم در توسعه صادرات و ارتقای بازاریابی صادراتی محصولات ایران باشد.

وی با  اشاره به اینکه در قدم اول باید روی فروش داخلی تاکید کنیم افزود: تقویت فرهنگ خودباوری کالای ایرانی و ارتقای شاخص مصرف داخلی بین خانواده ها و همچنین جایگزین کردن محصول ایرانی با کیفیت بجای نمونه خارجی نیازمند معرفی و فروش قوی تر و ساده تر محصولات ایرانی در داخل کشور است. لذا از تامین کنندگان محصولات داخل و تولیدکنندگان می خواهیم هرچه سریعتر نسبت به ثبت محصولات خود در سامانه ی چیگل اقدام نموده و در گام اول محصولات خودشان را به بازار داخلی بفروشند.

دانشمند تاکید کرد: با توجه به اینکه هر محصول ثبت شده در سامانه چیگل به بیست زبان ترجمه و  نمایه سازی می شود امکان برندسازی محصولات ایرانی در سطح جهان را حتی در گام نخست فروش داخلی فراهم می آورد. وی افزود: به این ترتیب برندینگ و معرفی محصولات ایرانی از طریق بازار ارزان و سهل الوصول داخل امکان پذیر بوده و علاوه بر فروش و معرفی محصولات باکیفیت داخلی به مردم ایران، این محصولات به تمام دنیا عرضه و معرفی خواهند شد.

به گزارش اگزیم نیوز، براساس قابلیت های سامانه صادراتی چیگل این سامانه می تواند درآینده ای نزدیک نقش قابل توجهی در حوزه خودباوری نسبت به کالای ایرانی ایفا نماید و همچنین در این حوزه به طور غیرمستقیم به رونق تولید و صادرات ایرانی و نمایه سازی کالای ایرانی در دنیا کمک کند. گفتنی است ترجمه و برندسازی محصولات داخلی از طریق ترجمه بیست زبانه و قابلیت دستیابی به آنها در موتورهای جستجوی اینترنتی بازار بالقوه وسیعی را برای محصولات باکیفیت ایرانی در داخل و خارج کشور فراهم خواهد نمود.

 

کد خبر 12647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =